מספרים, סוף
ינו 07
כמה בדיוק מכר 25 של אדל בבריטניה ובארה"ב וכמה אלבומים נמכרו שם ב-2015 , בסך הכל? הנתונים הסופיים נאספו, סוכמו ופורסמו בימים האחרונים. זו הייתה שנת המוזיקה שהייתה, במספרים.
המיוזיק וויק, שבועון תעשיית המוזיקה הבריטית שציטט את נתוני מכון נילסן, האוסף ומשקלל את נתוני מכירות המוזיקה (ומוצרי הבידור בכלל), בארה"ב, דיווח על זינוק משמעותי בחשיפה לסטרימינג, ב-83 אחוזים (317.2 מיליארד "הזרמות"). כיוון שנילסן מחשב 1500 הזרמות מוזיקה כמכירה של אלבום אחד, פירוש הדבר 211.5 מיליון אלבומים. בתוספת מכירות אלבומים (עותקים ממשיים, פיזיים), והורדות מאתרי מכירות מוזיקה ברשת, מגיע מספר האלבומים שנמכרו בשנה שחלפה ל-549.4 מיליון וזו עלייה של 15 אחוז לעומת 2014 . אבל, כשמנטרלים – סליחה על הביטוי – את הסטרימינג, ומתייחסים אך ורק לאלבומים, דיסקים וקבצים דיגיטליים (הורדות), מתברר שחלה ירידה במכירתם. דיסקים, למשל, ירדו ל-125.6 מיליון עותקים ומכירת קבצים דיגיטליים ירדה ל-964.8 מיליון יחידות.
כך גם בבריטניה: נתוני המכירות, ביחד עם סטרימינג, עלו ב-3.5 אחוזים, ל-1.05 מיליארד פאונד ו-121.6 מיליון אלבומים (אלף "הזרמות" שוות אלבום אחד). אבל במכירת אלבומים וקבצים דיגיטליים חלה ירידה.
למעשה, חוץ מסטרימינג, הפורמט ה"פיזי" היחיד שהגדיל מכירות בצורה משמעותית הוא התקליט, ויניל: בבריטניה, זינוק של 65 אחוזים, ל-42 מיליון פאונד (ועדיין, וינילים מהווים רק כ-6 אחוזים ממכירות המוזיקה שם). בארה"ב, עלייה של 29.8 אחוזים במכירות וינילים (ובסך הכל, 11.9 מיליון עותקים).
הסינגל והאלבום המצליחים ביותר בבריטניה, ב-2015 , הם גם הכי מצליחים בארה"ב, ושניהם בביצוע מוזיקאים בריטים: uptown funk של מארק רונסון, עם ברונו מארס, מכר בארה"ב 5.53 מיליון יחידות (בבריטניה: 1.76 מיליון). 25 של אדל מכר 7.4 מיליון בארה"ב, 2.6 מיליון בבריטניה. זה גם האלבום היחיד בבריטניה שמכר למעלה ממיליון עותקים.