הכספת: המשווה

אוק 10

"המשווה", כותרות פתיחה (צילום מסך מיוטיוב)

"המשווה", כותרות פתיחה (צילום מסך מיוטיוב)

 

עכשיו, כשנקודת שוויון בכיכובו של דנזל וושינגטון מוקרן בארץ ובעולם, זו הזדמנות טובה להזכיר את סדרת הטלוויזיה שהיתה הבסיס וההשראה – כולל בחירת שם הדמות שמגלם וושינגטון – המשווה, The equalizer . מאחורי השם יש פילוסופיה: מישהו, במקרה זה סוכן ביון בדימוס, רוברט מק'קול (אדוארד וודוורד), צריך "להשוות" את סיכוייהם של אנשים חפים מפשע מול רוצחים, סחטנים, עבריינים אלימים ושאר חולירות. איך עושים זאת? בנחישות והרבה אלימות. הרבה. "המשווה" (1985-89 ), היתה אחת הסדרות האלימות בעשור ההוא, בוודאי יחסית לאחרות ששודרו מולה.
את המוזיקה הלחין סטיוארט קופלנד, המתופף של להקת פוליס. מוזיקה מהירה, קשוחה, עצבנית, כמו החיים בניו יורק. יכול להיות שבחרו בקופלנד גם בגלל הגימיק: הוריו היו קציני ביון. אביו, מיילס קופלנד, גם עמד בראש תחנת ה-CIA בביירות. מה שמסביר את היחס הלא ממש אוהד של הבן, כלפי ישראל.

פרק בסדרה המשווה

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *