כותרות האתמול: 25 בינואר, 1974

ינו 25

השבוע לפני 50 שנה חברי כוורת חגגו את הבחירה בהם לייצג את ישראל באירוויזיון, בסעודה חגיגית במועדון הדראגסטור הטרנדי. כתב להיטון התעניין איך הגיבו כאשר התבשרו על ההחלטה לבחור בהם ואפרים שמיר אמר: "שניים מאיתנו התעלפו, אחד גוסס ואחד לא מוצאים אותו עד עכשיו". גידי גוב הוסיף: "מפחיד לחשוב ש-200 מיליון איש ייראו אותנו בטלוויזיה".

לדברי דני סנדרסון (הג'ינג'י, הוסיפו בלהיטון כאילו יש בישראל מישהו שאינו מכיר אותו): "נשתדל לייצג את המדינה בכבוד ואולי לסכם מבחינה מוזיקלית תקופה שעברה עלינו. אין ספק שהאירוויזיון היא בשבילנו שיא. מה גם שבדרך כלל מעדיפים לשלוח לתחרות כמו זו זמר או זמרת ולא להקה".

בינתיים, הלהקה הכינה שלושה שירים אפשריים, והנטייה היא לכיוון פזמון שכתבו אלון אולארצ'יק (מילים) וסנדרסון, אבל הג'ינג'י עדיין לא מוכן לחשוף פרטים נוספים על הטקסט ועל הפזמון בכלל. "אני עדיין מתלבט עם עצמי", אמר.

גם אין פרטים לגבי ההופעה עצמה, על הבמה בברייטון, אנגליה. "כל כך הופתענו מהבחירה שעוד לא הספקנו לעשות כמעט כלום, אבל עכשיו אנחנו בודקים את הכל", הבטיח סנדרסון.

כוורת הגיעה לברייטון כשהקהל המקומי משוכנע שאוליביה ניוטון ג'ון תביא את המקום הראשון לבריטניה עם "תחי האהבה", אבל היא סיימה במקום הרביעי. כוורת שרה כשישייה את "נתתי לה חיי" (יוני רכטר תפס את עמדת המנצח על תזמורת האירוויזיון), והגיעה למקום השביעי. במקום הראשון זכתה להקה אחרת, משבדיה, שזינקה מהאירוויזיון הזה עם"ווטרלו" להצלחה עולמית עצומה.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *