האהבה מתה
אוג 08
(צילום: כפיר בולוטין)
חיים נוי על "אמצע" בתיאטרון בית ליסין: דרמה מרגשת, נוגעת ללב וגם מצחיקה, בכיכובם של מיה דגן ואמיר קריאף, על משבר זוגיות של זוג אנגלי מהמעמד הבינוני.
"אמצע" שביימה איה קפלן, עם מיה דגן ואמיר קריאף הנפלאים, היא דרמה מרגשת ונוגעת ללב, מצחיקה ונוקבת ללא רגע דל, קולחת ומותחת, על משבר זוגיות באמצע החיים.
המחזה, בתיאטרון בית ליסין, נכתב בידי דיוויד אלדרידג' הבריטי, והוא אחד מטרילוגיה שכתב על אהבה ומערכות יחסים. ההצגה עלתה השנה בתיאטרון הלאומי בלונדון.
העלילה עוסקת בזוג אנגלי מהמעמד הבינוני, בשנות הארבעים לחייהם והורים לילדה בת שמונה. גרי ומגי עסוקים בעבודות שנועדו להקנות חינוך טוב ושימור חיי הנישואין המשעממים שלהם. לילה אחד גרי מתעורר בשל רעשים במטבח. הוא פוגש שם במגי המכינה לה ספל חלב חם. "מה קרה?", תוהה גרי ומגי משיבה לו: "אני כבר לא אוהבת אותך". גרי מנסה להתעלם מהמשפט ששומט בעצם את הקרקע מתחת לרגלי בני הזוג הנשואים לכאורה באושר 16 שנים. העלילה מקבלת תפניות, מורדות ועליות, עד לסיום שבעצם איננו סוף פסוק.
גרי משתדל להרעיף מילות אהבה על אשתו ופורס לפניה את שעברו יחדיו ומה נכון להם בעתיד. הוא אפילו מגלה לה שקנה לה שני ויברטורים כדי לשקם את יחסיהם האינטימיים. מגי מסבירה לו כי היא עדיין רואה בו את החבר הטוב ביותר שלה אולם היא כבר לא אוהבת אותו. לא רק זאת, היא גם התאהבה בג'ון, אם כי אינם מנהלים חיי אהבה.
מיה דגן, הדומה להפליא לקלייר רושברוק שגילמה את התפקיד בתיאטרון האנגלי, מגישה משחק מעולה ומרתק. דגן היא שחקנית דרמטית מעולה המסוגלת להעמיד תפקיד קשה לגילום באורח מוצלח ומשובח. אמיר קריאף המעולה מגלם את גרי המתייסר במשחק מופלא ומושלם.
המחזה תורגם בידי עידו ריקלין לעברית עכשווית וקולחת. סבטלנה ברגר עיצבה תפאורה נהדרת של מטבח רחב ידיים שבו מתרחשת העלילה וכמו כן עיצבה את
התלבושות הנאות. שאול בסר אחראי למוזיקה היפה. קרן גרנק עיצבה תאורה נאותה. עמית זמיר אחראי לתנועה החביבה.