הבימה שולפת ארנב
דצמ 10
(צילומים: ז'ראר אלון)
אקי אבני, ריקי בליך ואסנת פישמן מככבים בחיזור גורלי, המבוסס על סרט הקולנוע המפורסם. חיים נוי התרשם.
חיזור גורלי, שנכתב בידי ג'יימס דירדן וכיכבו בו מייקל דגלאס, גלן קלוז ואן ארצ'ר, היה אחד הסרטים המצליחים ב-1987 ומועמד לשישה פרסי אוסקר. מותחן ארוטי העוסק בניאוף והשלכותיו הקשות על חיי המשפחה. הסצנה שבה דמותה של קלוז מבשלת את ארנב המחמד המשפחתי, נחרטה בזיכרון והפכה מקור לפרודיות והומאז'ים לא מעטים. עם זאת, המחזה שכתב דירדן בעקבות הסרט, שונה מעט מהגרסה הקולנועית והסיום שלו שונה.
הבמאי משה קפטן הצליח ללהטט עם להקת השחקנים המוצלחת והפיק בתיאטרון הבימה הצגה סוערת, מותחת, שאין בה רגע דל ונראה שהיא תהווה להיט ברפרטואר ההצגות של העונה. העלילה עוסקת בפרקליט מניו יורק, דן גאלאגר (אקי אבני), הנשוי באושר לאשתו,קייט (ריקי בליך). לבני הזוג ילדה קטנה (רומי אבירם מצטיינת בתפקיד ויש לה פוטנציאל מעולה), והם מתכננים לעקור לכפר. במהלך פגישה מקרית בבית קפה נתקל הפרקליט באשה חושנית, אלכס (אסנת פישמן), המפתה אותו, והלילה מסתיים בביתה. דן מנסה למחוק את אותו סטוץ אומלל, אך האישה לא מרפה ממנו. היא מאיימת עליו, טוענת שהרתה לו ומעוללת לביתו ולרכושו נזקים . דן מגלה לאשתו את האמת ועוזב את הבית. הוא מאיים על אלכס להניח לו והסוף הוא סוער, מותח ובלתי צפוי.
משה קפטן העלה הצגה שמאופיינת בכמה מימדים ובמיוחד בכך שהיא שזורה בתפאורה מסתובבת, וידאו ארט, תנועה וקצב קולחים, משחק משובח ותאורה מדויקת. כל התמהיל הזה גורם להפקה להיות מעניינת, מותחת וקולחת ונותנת תמורה לקהל המגיע לחזות בתיאטרון שאינו נשען רק על בידור ומתח, אלא גם על תובנות ועל מוסר השכל.
משחקו של אבני משובח, מענג ואין ספק שזהו אחד מתפקידיו המצוינים ביותר. אסנת פישמן מעולה כאלכס, האישה שהאהבה מערערת את שפיות דעתה. משחקה מקצועי, מרגש, מפעים ושובה לב. משחקה של ריקי בליך מוצלח מאוד, ראוי ומשובח. אורי הוכמן מופיע כג'ימי, חברו לעבודה של דן ומגלם את התפקיד בצורה יוצאת מן הכלל, ברגש ובמשחק נפלא. משחקה של רזיה ישראלי, כאמה של קיית, יפה ומוקפד. הילה שלו חיננית, מצחיקה ונהדרת כמזכירה וכאשת הנדל"ן. עמוס בוארון, שפי מרציאנו ודורון עמית, מוצלחים כאנשי משטרה.
התרגום של עידו ריקלין קולח ועכשווי. ערן עצמון עיצב את התפאורה המדהימה , הנעה רוב הזמן בסחרור קולח ומותח. אורן דר אחראי לעיצוב התלבושות היפות והמוזיקה של אורי וידיסלבסקי מצוינת ומעניקה מימד נוסף להפקה. גיא מרום אחראי לעיצוב הוידיאו הנפלא. מאיר אלון עיצב תאורה נהדרת. שרון גל אחראית לתנועה המעוצבת ברוב טעם וחן.