יוני 1983 : מוסף הפופ הצבעוני הראשון של להיטון

יונ 30

החודש לפני 41 שנה להיטון הגיש לקוראיו בונוס: מוסף פופ צבעוני, על נייר כרום, בתוספת תקליטון-גמיש (פלקסי-דיסק) של דוראן דוראן, מתנה.

בטור העורך במוסף הראשון כתבתי שהסיבה למוסף פופ נפרד היא שבמשך השנים להיטון, שהחל כמגזין-מוזיקה פופולארית, הלך והתרחב לתחומי בידור נוספים ורבים כך שעמודי הפופ היו מצומצמים מדי בשביל לכסות כמו שצריך את התחום הזה, במיוחד בשנה בה החלו להגיע ארצה יותר להקות ומוזיקאים מחו"ל. "המוסף בא לענות על הצורך בכיסוי נרחב יותר של הפופ והרוק בעולם".

אז מה היה לנו במוסף הראשון?  כתבות על דוראן דוראן ודייויד בואי, יובל לוי כתב על גל חדש ישראלי ועל ההופעה בתל אביב של להקת באהוהאוס, אפי שפריר על האבות המייסדים של הרוק הכבוד. והיו ראיונות בלעדיים שלי עם דניאל אש מבאוהאוס, עם להקת הייזי פנטייזי (שם חם בתחילת האייטיז, לכמה דקות), ועם לינוול גולדינג מלהקת פאן בוי ת'רי או שלישיית המכייפים כפי שקראו לה כאן.

הייתי – היינו – אופטימיים. כתבתי שנשתדל להוציא את המוסף אחת לחודש, בתקווה שבעתיד הקרוב נוכל להוציאו אחת לשבועיים. בסופו של דבר, יצאו שלושה מוספי-פופ בלבד, מסיבות תקציביות ואחרות. אני זכיתי, מלבד הכיף הגדול של עריכת המוסף והעבודה עם כותבים משובחים, גם בבונוס: כרטיס טיסה ללונדון, בצ'רטר של ארקיע, נחיתה בגטוויק וזחילה באוטובוס עד תחנת ויקטוריה, בערך שעתיים בשעות העומס. אבל לא אומרים לא לטיסה חינם ללונדון, גם אם את המלון הייתי צריך להזמין בנפרד, ובעצמי, איפשהו בפדינגטון.

אמנם אין תיעוד מוסרט מההופעה של באוהאוס בתל אביב, אז לפחות נשמע הופעה אחרת מאותה שנה.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *