כותרות האתמול: 10 ביוני, 1982

יונ 15

החודש לפני 42 שנה יו.2 , דה ביט, מדנס ועוד להקות היו אמורות להופיע בתל אביב במסגרת "חגיגות הגביע" בגני התערוכה בתל אביב, שידור ישיר של משחקי הגביע העולמי בכדורגל ומופעי רוק מחו"ל. "עתה עם התחממות הגבול בצפון מקווים האמרגנים כי לוידס (חברת הביטוח) לא תיאלץ לכסות את ההפסדים", נכתב בכתבה, בגיליון שיצא ארבעה ימים אחרי פרוץ מלחמת שלום הגליל, לבנון הראשונה.

יוני 1982 אמור היה להיות תחילתו של קיץ לוהט, עם אירועי "חגיגות הגביע" בגני התערוכה בתל אביב, בתקציב עתק. "אירוע הבידור הגדול ביותר שידעה ישראל". נכון, המצב בגבול הצפון היה מתוח, בגלל ארגוני הטרור הפלסטינים שהשתלטו שם על השטח (חיזבאללה עוד לא נוסד באופן רשמי ו"אמל" נחשב לארגון השיעי החזק ביותר בלבנון), אבל מארגני האירוע דאגו לבטח אותו ב-3 מיליון דולר, גם כנגד סיכוני מלחמה.

חגיגות הגביע נועדו להביא את השילוב האידיאלי של מוזיקה וכדורגל. משחקי גביע העולם בכדורגל בשידור ישיר מספרד, על מסך ענק, ומופעי רוק שתוקצבו ב-4 מיליון שקל לצורך הבאתן מחו"ל של להקות, מוכרות יותר ופחות.

הבטיחו לנו את עכברושי בומטאון, קלאסיקס נובו, סלייד, דימויים משתנים (יומולדת שמח), החונקים, אסוואד, מדנס, דה ביט, נימוסים רעים, וגם – כמעט בקצה הרשימה – "להקה צעירה מאירלנד שזכתה להצלחה גדולה בשני אלבומיה הראשונים, ומנהיגה הכריזמטי הוא בונו". כן, כן: 2U בראשית הדרך לקריירה מופלאה והצלחה עולמית עצומה.

"עתה עם התחממות הגבול בצפון מקווים האמרגנים כי לוידס (חברת הביטוח) לא תיאלץ לכסות את ההפסדים", נכתב בכתבה, בגיליון שיצא ארבעה ימים אחרי פרוץ מלחמת שלום הגליל, לבנון הראשונה. חגיגות הגביע בוטלו לאחר ההופעות של עכברושי בומטאון, אסוואד וקלאסיקס נובו. עברו יותר מ-15 שנה עד שבונו והחברים הגיעו סוף סוף לישראל.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *