כותרות האתמול: 24 ביוני, 1982

יונ 24

גם לפני 42 שנה הייתה מלחמה אבל בוב גלדוף ו"עכברושי בומטאון" לא נבהלו ובאו להופיע בתל אביב (וכך גם הלהקות אסוואד וקלאסיקס נובו), במסגרת חגיגות הגביע, שנועד להיות האירוע הגדול של הקיץ, שילוב של שידורים ישירים על מסך ענק של משחקי הגביע העולמי בכדורגל, מספרד, והופעות של להקות מחו"ל. אבל המלחמה שפרצה שיבשה את התוכניות.

"משונה להיות כאן, אבל נחמד", אמר גלדוף, שנתיים וחצי לפני שהפך לסנט בוב בזכות יוזמת הבנד-אייד, הקלטת להיט הצדקה "האם הם יודעים שעכשיו חג המולד", והלייב אייד שבא לאחר מכן. הוא הוסיף: "ידענו שמפציצים את ביירות, אבל תל אביב רחוקה ואין בעיה. האווירה כאן, בתל אביב, נראית נורמלית לגמרי".

אחר כך הם עלו לבמה והופיעו. "גלדוף שורף קילומטרים על הבמה ומזכיר מאוד את מיק ג'אגר, גם בקול וגם בהופעה", נכתב בלהיטון. הקהל קיבל את הלהיטים המוכרים "מלכודת עכברים" ו"איני אוהבת את ימי שני", ושירים נוספים משלושת האלבומים האחרונים של הלהקה, כי, לדברי גלדוף, "השירים הישנים כבר משעממים אותנו, ואין לנו חשק לרמות את הקהל בביצועים לא טובים לשירים האלה".

עכברושי בומטאון, קלאסיקס נובו, אסוואד – אלה הלהקות שלא נבהלו מהמלחמה בלבנון ובאו לתת קצת אסקפיזם לקהל בארץ. נזכור אותן בחיבה.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *