להתרפק על השירים

יונ 06

חיים נוי על  "לחיי העם הזה" בתיאטרון הספרייה: משב רוח רענן בימים טרופים אלה, במופע מוזיקלי של השירים שמלווים אותנו כבר שנים רבות, נכסי צאן ברזל של תרבותנו.

המופע המוזיקלי "לחיי העם הזה" בתיאטרון הספרייה, משירי ארץ ישראל בבימויו של שוקי וגנר, מוותיקי במאי המיוזיקלס בישראל, תוסס ומרגש וצובט בלב, ערב נוסטלגי וגם ערב של גאווה ישראלית. להקת הזמרים-שחקנים המוכשרים העלתה מופע של משב רוח רענן בימים טרופים אלה, ערב של הזדהות עם השירים שלא נס לחם, מנכסי צאן ברזל של התרבות המוזיקלית שלנו. הקהל הרב ממלא אחריהם בשירה נלווית ובמחיאות כפיים. השירים שזורים בקטעי משחק מוצלחים ובכוראוגרפיה נהדרת השחקנים מחליפים תלבושות נאות ששיאן בלבן בוהק, חוויה לצופים.

"לחיי העם הזה", שיר הנושא, הפותח ונועל את המופע, הוא מעין המנון למדינה המושר בפי כל יותר מ- 56 שנים,  מאז בוצע לראשונה במחזמר הישראלי "איי לייק מייק", למילים של חיים חפר ולחן של דובי זלצר.

עוד אנו פוגשים במופע את מחרוזת הלהקות הצבאיות, ביניהם רק בישראל, קח מקל קח תרמיל, שירו של צנחן, ארץ ישראל יפה, וגם קום והתהלך בארץ. בין השירים הנוספים: בגלל הרוח, בארץ אהבתי, שיר תקווה, לא נפסיק לשיר, וגם השיר האקטואלי מתמיד למרבה הצער, העולם כולו נגדנו ששרה במקור להקת פיקוד דיזנגוף.

(צילום: יוסי צבקר)

שרון בן דרור היא זמרת מקצועית ושחקנית נהדרת והביצועים שלה הם כובשים, מרטיטים ומרגשים, צלולים ונעימים. אוראל גלעד טובה מאוד ושירתה קולחת ומלאת חיות. השיר אילו ציפורים בביצוע שרון ואוראל הוא מעולה וגורם ללחלוחית בזווית העיניים.

חן תמיר מוצלח מאוד, משחקו וגוון קולו הם משובחים והביצועים שלו הם צלולים ומדויקים. לעמית מוריס יש אישיות בימתית טובה ויכולת משחק ושירה מעולה.

העיבודים וההפקה המוזיקלית של אפי שושני הם נהדרים. נופר דרזנר אחראית לעיצוב התלבושות הנפלאות, החל מלבן צח ועד לבגדים פרחוניים וצבעונים. אייל תבורי עיצב תאורה ראויה. גלי צמח עיצבה סאונד צלול ומשובח.

דווקא בימים של מלחמה ראוי להתרפק על השירים המופלאים שבוצעו על ידי מיטב אמני ישראל והמתיקו את חיינו, ולייחל לימים טובים יותר.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *