מעדן ויניל היום ברדיו קסם, 106 FM

ספט 29

(צילומים: אמירה מורג, משה ירונסקי)

בתוכנית התארח אלדד שרים, מוזיקאי, מלחין ומעבד, שבחודש הבא ינצח על התזמורת הסימפונית ירושלים במופע של שירי הלהקות הצבאית. גם התוכנית נפתחה עם "כל מה שרציתי", להיט ענק של להקה צבאית, צוות הווי פיקוד הדרכה עם הסולן יוני נמרי (וגם רותי נבון שם, לקראת סוף השיר), ששרים הלחין ועיבד. נמרי חזר בהמשך התוכנית כסולן (שושנת פלאים), וגם רותי (בין האצבעות). יוני גם עלה לשידור, לשוחח עם החבר הטוב אלדד.

עוד זמר ישראלי שלהקה צבאית הייתה נקודת הזינוק לקריירה קצרה-מדי שלו, היה רומן שרון עליו השלום עם השיר "בלדה למחפשים" שאלדד הלחין ועיבד. רומן שירת בלהקת חיל התותחנים יחד עם שלושה בחורים, אחד מהם משופם, שביחד יהיו אף אוזן גרון (ואחר כך, הכל עובר חביבי עם שלומית אהרון), ומתוך תקליטם היחיד הושמע "שמש אחת".

בהמשך: יגאל בשן (להשתחרר), גבי שושן עם "להשתטות לפעמים" שהעיבוד שלו היה מחווה ללהקת הטרמלוס, עפרה חזה, ירדנה ארזי עם "בן אדם" שנשלח לאירוויזיון, שלמה ארצי עם "את ואני" שגם הוא ייצג את ישראל באירוויזיון, ואחריו שיר הנושא לתקליט והמופע הכושל שלו "משחקי 26 ".

עוד בתוכנית, דינה גולן עליה השלום מתוך "ילדי הכרך", המופע המוזיקלי שכתב דן אלמגור ושרים הלחין ועיבד. דודו פישר שעבר מחזנות למיוזיקל בזכות "עלובי החיים". אבנר גדסי עם אותו תקליט-שדרים לא-מושמע שביקש שאלדד יאזין לו ושרים הציע טקסט חדש (סמדר שיר) ועיבוד חדש שלו עם השפעות אניו מוריקונה (שהוא השתלם אצלו, באיטליה) וסן רמו. התוצאה, כמובן, "נפרדנו כך".

כאמור, גם "הכל עובר חביבי" היו כאן. עמי מנדלמן עלה לשיחה טלפונית עם אלדד וסיפר על שעות העבודה הארוכות שבסופן נוצר הקסם ההרמוני של הרביעייה. לצד מחרוזת באנגלית משירי להקת הפלטרס, שרים סיפר על התגובה הקרה של נעמי שמר לעיבוד שעשה לביצוע של חביבי ל"לילה בחוף אכזיב" שלה, ובסופו של דבר התאהבה, בו ובלהקה.

האזנה נעימה. בשורות טובות ושנה טובה.

להאזנה:

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *