סנונית נחתה באופרה הישראלית
ינו 13
חיים נוי על לה רונדינה, אופרה פחות מוכרת של פוצ'יני, בהפקה משותפת של האופרה של טולוז ובית האופרה המלכותית קובנט גרדן, מלונדון.
לה רונדינה מאת ג'קומו פוצ'יני, שעלתה אמש בבכורה באופרה הישראלית, היא הפקה משותפת של האופרה של טולוז ובית האופרה המלכותי קובנט גרדן. הפקה מרהיבה, מלהיבה ושופעת עונג מוזיקלי.
"לה רונדינה" (הסנונית), מביאה סיפורי אהבה ענוגים השזורים בתמונות ותלבושות מרהיבות ואוירה פריזאית נינוחה. מקור השם הוא בתחילת היצירה כאשר המשורר פרונייה קורא את עתידה של מגדה בכף ידה וצופה כי תעופף כמו הסנונית לארץ רחוקה, אל ארץ החלומות. היצירה חוברה על ידי פוצ'יני ב-1915 , לפי הזמנה , כאשר היה כבר מלחין מפורסם. הוא נתבקש להלחין אופרטה בסגנון וינאי, תמורת סכום הגון. רוסיני לא השתכנע וחיבר יצירה עם אופי מיוחד ועם זאת, האופרה היחידה שלו השייכת לז'אנר של האופרה סמי-סריה, דהיינו הניצבת בין שתי הסוגות העיקריות של האופרה הרומנטית: סריה ובופה. האופרה הזו, שהוצגה בבכורה עולמית במונקו, שנתיים לאחר שנכתבה, לא הועלתה פעמים רבות כמו שאר יצירותיו המופלאות של המלחין. עם זאת, היא שונה, מיוחדת, תוססת, מענגת ונלהבת, שופעת לחנים ושירה נפלאה וקטעי ריקוד וקאן קאן מקסימים.
מי שגונבת את האופרה היא הזמרת הישראלית הבינלאומית, הילה בג'יו, המגלמת את ליזט, המשרתת של מגדה. נוסף להיותה זמרת מופלאה בעלת גוון קולי קסום המציף את הבמה ביכולות ווקליות מרשימות, היא גם שחקנית מצויינת.
זורן טודורוביץ, זמר בינלאומי קסום ומצוין, הרטיט את הלבבות והקסים בביצועיו בתפקיד רוג'רו. הזמרת האורחת, אורליה פלוריאן מרומניה, מוצלחת ובעלת יכולות שירה מעולים. ולדימיר בראון הישראלי מדהים כתמיד בזכות קול הבס-בריטון האדיר שלו. שירי הרשקוביץ' (איבט), מקסימה ומוצלחת ושירתה קטיפתית. אפרת אשכנזי טובה מאוד כביאנקה. מריוס ברנסיו, שקולו רב רושם, גילם בהצלחה את פרונייה המשורר. שי בלוך הייתה סוזי נהדרת. איתן דרורי הקסים כגובין. יאיר פולישוק היה מוצלח כפרישו. אנטון אלכסייב היה מעולה כקרביון. כמו כן הפליאו במשחק ושירה טל ברגמן, ניצן יוגב-אלון, גוני כנען, לירן קופל ואנטולי קרסיק.
מקהלת האופרה בניצוח איתן שמייסר הייתה נהדרת ותפקדה באורח משובח ביותר. פרדריק שאזלאן ניצח על התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון במקצועיות והביצועים היו מלאי קסם, עונג ומלהיבים. התזמור היה מצוין וההתאמה הקולית והתזמורתית ללא דופי.
הבמאי ניקולא ז'ואל והבמאי המחדש סטפן רוש ביצעו הפקה מרשימה והעמדה נבונה ומעולה. התפאורה של אציו פריג'רו מקסימה וססגונית. פרנקה סקוורשיאפינו עיצבה תלבושות מרהיבות עין. אופיר לביא חידש את התנועה הססגונית והיפה.
הפרמיירה של האופרה בתל אביב הוקדשה לזכר נרצחי פיגוע הדמים בפריז בידי מחבלים איסלמיים. בהצגה שקדמה לפרמיירה, ביקש המנצח הצרפתי פרדריק שאזלאן לומר כמה מילים לזכר הנספים ולנגן את התקווה, אך כשלא התאפשר לו, לא עלה על דוכן המנצחים והמנצח המחליף איתן שמייסר נקרא לנצח במקומו. בראשית הפרמיירה, נמסר לצופים על הקדשת המופע לזכר הנספים ובכך הוסדרו העניינים.