על ארבעה בנים
אפר 12
גיא טנא בספיישל ביקורות לקראת פסח, חלק א'.
אסף אברבוך והשמועה – צפה להפתעות
האלבום התקשורתי והפופי ביותר מבין ארבעת הדיסקים ברשימה זו מציג מצד אחד אמן באלבום בכורה, אך מהצד האחר, יוצר עם הרבה מאוד ביטחון עצמי, שמשגר להיטי פופ/רוק בקצב. אוכלת לא אוכלת מצליח לעסוק בבעיה כאובה של הפרעות אכילה באופן הכי תוסס ותקשורתי שרק ניתן. את ראויה לדעת מהווה דוגמא ומופת כיצד פותחים אלבום בעוצמה, מבלי לאבד את המאזין בשפע הדיסטורשנים. שירים כמו צפה להפתעות ,דניאל ואפילו החידוש הפאנקי לעובדים עלינו של הגשש החיוור, מכוונים לסוגיות חברתיות ופוליטיות. באמצע, בתוך האריזה הקצבית שהכינו אברבוך והמפיק המוזיקלי השותף שמוליק דניאל, גם בלדות. חביב, קליט, אלבום שבתי בת ה-13 דואגת באופן קבוע שיהווה את פסקול הנסיעה ברכב. אנחנו לא מתלוננים.
סלע דנא – כל דלת
מהורהר ופשוט מבליח האמן בעל השם הייחודי, בתוך שפע היוצרים האישיים שהוציאו אלבומים לקראת הפסח. זה היה רק עניין של זמן עד שהצלקות ממלחמת לבנון השנייה יתחילו להיפער ולתת אותותיהם ביוצרים הישראלים, וכאן דנא נוגע בהן בכשחוזר ואני ובלוטמן, ואולי נותן קריאת כיוון לבאים אחריו. עם מיכה הרשליקוביץ המנוסה בעמדת המפיק המוזיקלי, דנא מצטייר כאמן מגוון שמרשים באור חם וטוב, מושפע מאד מאסף אמדורסקי (כפתורים, עם איטן סלומון), ומביא המון רכות לשולחן החג.
דותן מלאך – אדמה ריקה
אלבום שני לאיש התקשורת והספורט שמרשים בקול מחוספס, ויחד עם המפיק המוזיקלי יפתח שחף מציג פרסונה אומנותית ומוזיקלית מבשילה ולא סטנדרטית. קליפסו, שיר הפתיחה האקוסטי למילותיה של אגי משעול, מביא נופך יהודי דק ומשמעותי בביצוע המצוין של מלאך. אהבתי מאד גם את נשמה וממליץ לכולם לצפות בקליפ הנפלא, שמבוסס על סרטה הקצר של רעות בורץ, "תפרים", ונערך ובוים מחדש על ידי עדי אזולאי. לעיתים מלאך נוטה לכתיבה קלישאתית מעט, אולם יש בו משהו כובש לבבות. את זה גם עשרה אלבומים לא יכולים להמציא עבורך.
אמנואל שטיינבאום (פוצ') – המראות ליליות
אלבום שני לאמנואל (פוצ') שטיינבאום, שאף הפיק, יחד עם יונתן לוי ושאול עשת. גם כאן מדובר ביוצר אישי שנשמע כמו רבים, אך יש בו משהו ייחודי. משהו מרגיש לי מיתמר מעל השירים האחרים ומציג זווית אחרת בכל הקשור להפקה המינימליסטית לכאורה, לצורת ההגשה הקולית, ובצמרמורת הנסתרת-כמעט שמתלווה לשיר. לא אני המרחף, התחיל הקיץ, עם הסאונד המעניין, אח גדול העוצמתי וגם התאומים ירושלים ושיר המעצר, המאיר אריאלי, מרכיבים אלבום טוב שנוכחותו של ירמי קפלן בתהליך בנייתו, מורגשת.