פינת הקומוניקט

אוג 11

שיר חדש למיקי גבריאלוב, "תפילה לשנה החדשה", עם סיפור יפה מאחוריו. גם נתן אלתרמן קשור.

(צילום: יח"צ)

אחרי מופע ענק ומרגש בהיכל התרבות ת"א, בו ציין 60 שנות יצירה מוסיקלית, מיקי גבריאלוב משחרר היום שיר חדש ויפהפה, "תפילה לשנה החדשה", שהלחין, עיבד והפיק למילים של אייל זיו.

מיקי סיפר: "אשתי מיכל מצאה דרך פייסבוק בוק שיר בשם 'תפילה לשנה החדשה'. בצילום הופיע נתן אלתרמן כמי שכתב את השיר ופרסם ב'טור השביעי'. השיר מצא חן בעיניי והלחנתי אותו. בזמן הביצוע באולפן ראיתי שיש טעות דקדוק במילה 'ביתי': היה כתוב בתי. התייעצתי בעניין עם ידידתי היועצת הלשונית ניצה חוזז, והיא אמרה שזו בטח טעות דקדוק. היא נברה באינטרנט וכתבה לי שיש אי וודאות, האם אכן נתן אלתרמן כתב את השיר. התחלתי לברר והגעתי לסיפור הבא.

אדם בשם אייל זיו פתח בזמנו בית קפה בשם 'הטור השביעי' ולברכת הלקוחות הוא כתב שיר בשם 'תפילה לשנה החדשה' מישהו כנראה קישר בין השם הטור השביעי לשיר עצמו, לנתן אלתרמן, וכך הופץ הדבר. הצלחתי להגיע הוא הפיץ את העניין. הצלחתי להגיע לאייל זיו עצמו שהוא  מתעסק בתזונה, ושאלתי אותו מי כתב את השיר. אייל אישר שאכן הוא שכתב, כברכה ללקוחות הקפה, והמילה היא ביתי ולא בתי. שאלתי למה מקשרים את זה לאלתרמן והוא השיב שכנראה שם בית הקפה בלבל לקוחות. פה נסגר הסיפור, ותודה לאייל זיו שהסכים שהלחין ואבצע את השיר. האזנה נעימה".

עוד ממיקי גבריאלוב: בימים אלה הוא עובד על "אנחנו", הפקת מקור מיוחדת לרשת מועדוני התרבות FRIENDS  מבית ההסתדרות, במסגרתה ישתף פעולה עם סימפונט רעננה בעיבודים חדשים לשיריו המוכרים והאהובים, ויארח את היוצרת והזמרת, לאה שבת לשמונה מופעים ברחבי הארץ, במועדוני הרשת, החל מספטמבר 2024.  

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *