כותרות האתמול: 13 בפברואר, 1985

פבר 20

ראיון בלעדי ללהיטון עם מיטלוף שדיבר על הקול האופראי שלו (אבל הוא שונא אופרה), על הקריירה הקולנועית שלו (אבל הוא עשה גם שייקספיר, בתיאטרון), ומדוע גם הוריו לא קוראים לו בשם בו נולד, מרווין לי אדיי.

לפני 40 שנה פורסם ראיון בלעדי ללהיטון עם הזמר מיטלוף (מרווין לי אדיי 1947-2022 ), בדירתו השכורה בלונדון, הבסיס שלו להופעות באירופה. מה עם ישראל? "למה לא? אגב, כבר פנו אליי וביררו אפשרות שנופיע אצלכם. אני מוכן להופיע בכל מקום בעולם. אני זמר בינלאומי. אני טוב בכל מקום. אני שייך לכל העולם", אמר מיטלוף, בלי שמץ של צניעות מזויפת.

עוד הוא דיבר על קולו העוצמתי, האופראי, וגילה שבצעירותו הציעו לו "אנשים המבינים בנושא", שיילך ללמוד פיתוח קול ואופרה ויקבל מלגת לימודים נאה, 25 אלף דולר לשנה. הוא סירב. "אמרו לי שיש לקול שלי פוטנציאל אופראי אדיר דומה לקולו של פבארוטי. אבל מה, אני שונא אופרה, אז לא רציתי. האם אני מתחרט על כך? אדוני, אני לא מתחרט על שום דבר שעשיתי בחיים שלי".

על אלבומו המצליח "עטלף מהגיהנום" שמכר כ-43 מיליון עותקים בעולם מאז יצא ב-1977 , אמר מיטלוף: "הוא שייך לתקופה מסוימת, קצת מיושן, אבל אני אוהב אותו. אני אוהב כל דבר שעשיתי, גם אם לא יצא מושלם".

הוא לא רק שר, גם שיחק, כשתפקידו הראשון היה כילד, ניצב בסרט בכיכובם של הזמרים פט בון ובובי דארין. התפקיד הבא שלו, כעבור 13 שנה היה בסרט הקאלט "מופע האימים של רוקי" בתפקיד אדי האופנוען. מאז הופיע בסרטים נוספים, וגם בתיאטרון. "אני לא שחקן רק של סרטי רוק, עשיתי גם שייקספיר. הייתי רודריגו ב'אותלו'", ציין.

איך מרווין הפך למיטלוף? "אין דבר כזה, מרווין לי אדיי", הוא הרים את קולו. "אין, לא היה לא קיים. אפילו ההורים שלי לא הכירו אדם ששמו מרווין לי. אמא שלי קראה לי בראשי תיבות, אם.אל ואבא שלי קרא לי מיט. כמו כל החברים שלי".

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *