בחזרה מארץ הפלאות
מאי 06
חיים נוי על אליס, בתיאטרון גשר: חוויה קסומה ומרתקת. תענוג של תיאטרון.
מה אירע לאליס, עליסה, לאחר המסע ההזוי שלה בארץ הפלאות? היא התחתנה כמובן עם המפטי-דמפטי וקיימה יחסים מיוחדים עם ידיד המשפחה, הפרש הלבן. אליס, ההצגה החדשה העולה בתיאטרון גשר היא מחווה לעולם הבלתי הגיוני שיצר לואיס קרול, הוא צ'רלס דודג'סון, ובהשראת כתביו, המבוססים בין היתר על סיפור שסיפר לידידתו, הילדה אליס לידל.
המחזה שכתב רועי חן הוא פנינה איכותית של תיאטרון. הטקסט מוצלח מאוד , שזור ביטויים אי-הגיוניים (נונסנס), במתחייב מהעלילה ההזויה, למשל, כפי שממלמלת אמה של אליס: אם את צמאה, תאכלי ביסקוויט.
הבימוי ועיצוב הבמה של יחזקאל לזרוב הם חוייה תיאטרלית. הוא עיצב את אולם התיאטרון כחלל ענק , מוקף בחומה לבנה וברקע וידיאו ארט ומוזיקה שמימית, נהדרת שחיברה אפרת בן צור, היא חלק מהאפקטים המופלאים של ההצגה.
אליס עוסק בגיבורת הספר הנודע לאחר הרפתקאותיה בארץ הפלאות ומאחורי המראה ובעצם מערב גם את הילדה האמיתית שמאחורי הדמות הדמיונית. המחזה מאיר באור חדש והזוי את חייה כנערה, בחורה צעירה ואישה. הטקסט והעלילה קולחים, מוזרים ומהווים מארג של דמיון ותכנים העוסקים בבגרות ומיניות. את אליס מלווה ידיד המשפחה , הפרש הלבן, שזונח אותה בבגרותה והיא מוצאת ניחומים אצל המפטי-דמטי ואף מגדלת את בנם התינוק, למרות שכלל לא הייתה בהריון ולא ילדה, כמובן.
את אליס מגלמות שלוש שחקניות: כאמור אפרת בן צור המעולה, בעלת כישרון משחק משובח, בתפקיד אליס האישה. אליס הילדה היא בר שדה המוכשרת להפליא. בתפקיד אליס הנערה מופיעה נטע שפיגלמן הנהדרת, במשחק תיאטרלי מקצועי.
משחקו של דורון תבורי כפרש הלבן, הוא כליל השלמות. הוא גם מפגין יכולות יוצאות דופן , כמו עמידה על הראש, אפילו פעמיים במהלך ההצגה.
אלכסנדר סנדרוביץ' מצוין בדמות המפטי-דמפטי, בעלה של אליס. הוא מפגין משחק נפלא ומרגש ומצליח לטפס ולרדת מחומת התפאורה הלבנה והגבוהה, כהרף עין. בוריס אחנוב וליליאן רות, כהוריה של אליס, טובים מאוד בתפקיד האפיזודי הנפלא שהם מגלמים. פאולו א. מואורה הוא הכובען המטורף וגם התינוק-חזיר ומשחקו נפלא ומצוין. בכלל, פאולו תפס לעצמו ג'וב מעניין וכייפי: הוא שוכב עם אליס וגם מיילד אותה...
שיר שנער, אדי אלתרמן, אלון פרידמן, אלדד פריבס ואורי יניב מוצלחים מאוד בתפקידים השונים.
אלין לזרוב עיצבה את התלבושות היפות. התאורה (נדב ברנע) והתנועה על הבמה, קסומות. השחקנים יושבים בשורה הראשונה וממנה הם עולים על הבמה החשופה והנטויה וסוחבים עימם את האביזרים וגם מושבי רכבת, מקום שבו, בין היתר, מתקיימת העלילה.
אליס היא הצגה קסומה ומרתקת, תענוג של תיאטרון.