גדולה מהחיים
יונ 03
אמירה מורג שמחה לצפות בהקרנה המוקדמת לסרט מרגלת, כי אין כמו קומדיה טובה בליל קיץ חם ובאולם ממוזג. סרט מצחיק שאינו מעליב את האינטליגנציה של הצופה, לפחות זה שמחפש להעביר שעתיים בכיף.
מה אני מחפשת בקומדיה? שתצחיק אותי, אם אפשר שלא יהיו בה יותר מדי בדיחות (מילוליות ופיזיות) שעוסקות בהפרשות למיניהן ובעיקר שתעביר לי שעתיים מהחיים בצחוק, שלא תהיה יומרנית ופלצנית. אז נכון, במרגלת יש כמה בדיחות מסריחות, תרתי-משמע, אבל בסך הכל, אהבתי.
הסרט הוא מעין פרודיה על ז'אנר סרטי המרגלים ותאמינו או לא – יש בו אפילו אמירה פמיניסטית. בראש הסוכנות עומדת מנהלת (אליסון ג'ני, הזכורה מהסדרה הבית הלבן). המנוול התורן הוא אישה, מרשעת יפהפייה וקטלנית, ביץ' עם אקדח וסאדיזם (רוז ביירן, דמג'ס). את המצב הנואש – פצצת אטום קטנה נפלה בידי סוחר נשק איטלקי, ויש לא מעט קונים פוטנציאליים – מצילות נשים: הראשונה היא סוזן קופר (מליסה מק'קרתי), היא היא המרגלת שעל שמה נקרא הסרט, המלווה מהמטה את הסוכן בשטח, בראדלי פיין (ג'וד לואו), השרמנטי, שילוב של ג'יימס בונד וצ'אק נוריס, ומתדרכת אותו באוזנייה הצמודה שלו לגבי סכנות שאורבות בדרכו על כל שעל. השנייה היא ננסי ארטינגסטול הגבוהה והגמלונית (הקומיקאית הבריטית מירנדה הארט), שמסייעת לסוזן להשלים את המשימה שפיין נכשל בה וסוכן אחר, פורד (עוד בריטי עם מבטא קוקני איום, ג'ייסון סטיית'ם), לא מצליח לבצע.
בקיצור, מובילות את הסרט נשים לא יותר מדי צעירות, שלא בדיוק עונות להגדרה חתיכה, יפה, חטובה, סקסית וכן הלאה. אבל כאשר הגברים לא יכולים, סוזן לוקחת את העניינים לידיים (ובהמשך, כאמור, ננסי מצטרפת אליה). העלילה? ובכן (ונשתדל עם כמה שפחות ספוילרים), פיין מנסה למנוע מכירת פצצת אטום גנובה, אבל זה נגמר רע. ריינה, כאמור מרשעת מהסרטים, מודיעה למטה ה-CIA שאין טעם לשלוח סוכנים אחרים, כי היא יודעת את זהותם של כל אחד ואחד. מתברר שיש לה חפרפרת במטה (שורץ העכברים, אגב). סוזן מציעה לצאת לשטח, כי ריינה לא מכירה אותה. הסוכן פורד (שבינינו, הוא טמבל לא קטן), מתקומם על כך ומאיים להתפטר. בכל זאת, הבוסית מחליטה להמר על סוזן ושולחת אותה לפריז, שם היא נתקלת באויב הראשון שמסיים את חייו משופד כדבעי. משם, לרומא (ומפגש עם סוכן מקומי, אלדו, חרמן אבל שרמנטי, שלא מחמיץ הזדמנות למשמש את סוזן, למורת רוחה), ובודפשט. בדרך, היחסים בין ריינה לסוזן מקבלים טוויסט מעניין. בסוף, סוזן וננסי מצילות את העולם. איך לא.
למה כן? כי יש המון אקשן, בדיחות בזו אחר זו, נופים מרהיבים של פריז, רומא ובודפשט ושתי שחקניות מקסימות שמוכיחות שלא צריך להיות דוגמנית-על כדי להוביל סרט. וגם, הופעות אורח של פיפטי סנט בתפקיד עצמו ושל הטרנסווסטיט האוקראיני ורקה סרדוצ'קה (מקום שני באירוויזיון 2007 ).