ספייק לי: הגאונות של מייקל ג'קסון
אפר 20
הערב, בערוץ 8 , ישודר סרטו של ספייק לי, המסע של מייקל ג'קסון ממוטאון לאוף דה וול, הסוקר את האבולוציה של הזמר, מאז היה ילד, בשנות ה-60 , חבר בלהקה המשפחתית חמישיית ג'קסון ועד אלבום הסולו שלו מ-1979 שסימן את תחילת דרכו ככוכב הפופ המצליח בעולם.
הסרט, שהופק בהזמנת משפחתו של ג'קסון, היורשת החוקית של רכושו, בכלל זה הזכויות לשיריו, מציג חומרים נדירים מהארכיון של הזמר, ראיונות איתו ועם בני משפחתו ועם מוזיקאים ואישים אחרים המספרים על היכרותם עם מייקל וההשפעה שלו עליהם. חלק חשוב בסרט עוסק ביחסים שנוצרו בין ג'קסון למפיק קווינסי ג'ונס, שעבד איתו על אוף דה וול וכמובן, האלבום מותחן, הנמכר ביותר בארה"ב מאז ומעולם.
הפעם הראשונה שספייק לי עבד עם מייקל הייתה ב-1996 , כשביים את הקליפ ל-they don't care about us . לאחר מותו, משפחת ג'קסון הזמינה ממנו סרט תיעודי, במלאת 25 שנה לאלבום bad . "השאיפה שלי היא להגיע לטרילוגיה, ולעשות סרט נוסף, על 'מותחן'", אמר לי.
לצד הישגיו הגדולים במוזיקה הפופולארית, מייקל ג'קסון נקשר, מאז שנות ה-80 , בידיעות וכותרות סנסציוניות, החל מהשאלה האם הוא מלבין את עורו בכוונה באמצעים כימיים וכלה בהחשדתו בפדופיליה. לדברי לי, משפחת ג'קסון החליטה שהסרט יעסוק אך ורק במוזיקה שלו, וזה היה מקובל לחלוטין גם עליו. "לדעתי, המורשת של מייקל ג'קסון נחטפה בידי הצהובונים. המטרה הייתה, להחזיר את המורשת שלו למסלול הנכון, ואני שמח שקיבלתי הזדמנות לעשות זאת", אמר הבמאי. "הכוונה הייתה להתמקד במוזיקה שלו, בשירים, בריקודים, בגאונות שלו. ניסינו להדגיש את מייקל, הפרפורמר הענק, הפרפקציוניסט שעבד קשה כדי לשכלל את האמנות שלו. זה דבר שנוטים להתעלם ממנו. בכל שנה דור חדש מתוודע למייקל, אבל אני חושש שדווקא לדברים האחרים הקשורים בו, לא המוזיקה. אני רציתי לדבר על המוזיקה של מייקל".