גנב תהילה
יול 28
חיים נוי על הר לא זז בבית ליסין: המחזה של גלעד עברון, בעקבות הסרט היפני קגמושה, מרתק וסוחף בזכות בימוי מעניין ומשחק משובח.
המחזה הר לא זז, העוסק בכפיל שנקרא למלא את מקומו של מנהיג מת, מרתק וסוחף, בזכות בימוי מעניין, משחק משובח, תפאורה ותאורה משובחים המלווים במוזיקה מפעימה.
העלילה מתרחשת בתקופת מלחמות השבטים ביפן. מנהיג אחד השבטים נפצע אנושות בקרב אך לפני שמת הוא מצווה לשמור על כך בסוד במשך 3 שנים, כדי למנוע מלחמות נוספות. בכירי אנשיו מאתרים גנב, טרם הוצאתו להורג, ומכתירים אותו לכפיל המנהיג, בזכות דמיונו הרב לראש השבט ההרוג. הכפיל עובר הכשרה כדי להתמצא בכל אורח חייו של המנהיג ומצליח לתעתע בקרב אנשיו, אך לא באשתו. עם זאת היא מחליטה לקבלו והוא עצמו משיל את עור הגנב והשחקן ומתחיל למשול ביד רמה ואפילו מורה על הוצאתו להורג של בנו, שערק משורות השבט.
גלעד אברון כתב את המחזה ב-1996 , בעקבות הסרט היפני קגמושה. המחזה, שכבר הוצג בתיאטרון הבימה, שולח חיצים אקטואליים לחיים הפוליטיים שבהם אנו רוחשים וגועשים.
עירד רובינשטיין ביים להקת שחקנים נפלאה והתוצאה היא הצגה מרתקת וקולחת , מסוגננת ומבוצעת ברוב טעם וכישרון.
יורם טולדנו המעולה משכנע בתפקיד קשה לביצוע ככפיל המגלם את דמות המנהיג, "הר", שמו. יעל וקשטיין מפעימה במשחקה כאישה הראשונה של המנהיג. היא משרטטת דמות כנועה מצד אחד, ומצד שני יודעת את אשר על ליבה וצפונותיו.
נמרוד ברגמן מעולה בדמות אחי המנהיג ואחד מראשי השבט. שאדי מרעי משחק טוב מאוד בדמות הבן הבכור שערק ומרד. במיוחד נהדרת הסצנה של המשפט ודמותו כקרבן על המזבח.
עמית מורשת משחק נהדר ומשכנע בדמות הבן הצעיר. דניאל ברוסובני מגלם את הסמוראי שירו והוא נפלא בעיקר בסצנת הקרב עם אנשי ההנהגה. עומר עציון מגלם את שר הצבא טושירו במשחק מוקפד ויפה מאוד. מעיין רחמים, מאיר טולדנו ואמיר שחם מגלמים תפקידי שומרים, באורח יפה ואמין.
פולינה אדמוב עיצבה את התפאורה המיוחדת של פרגודי ענק הנעים על גלגלים, חושפים אורות וצללים ובולעים ופולטים את המשתתפים. מאור צבר עיצב תלבושות תקופתיות מוצלחות מאוד וההברקה של משקפי שמש אופנתיות לעיניו של הבן המורד היא מצוינת. רועי ירקוני אחראי למוזיקה היפה, נוסח יפן. זיו וולושין עיצב תאורה מופלאה שהיא בעלת תפקיד מרכזי בהצגה. אורי בוסתן אחראי לקרבות הבמה המסוגננים והמוצלחים ועמית זמיר עיצב את התנועה המרשימה.