המצעד שעבר
אוג 08
השבוע, ב-1971 , לא היה ספק מהו הלהיט הלועזי הגדול ביותר בארץ, בגל"צ ובשידורי ישראל (כך נקרא אז קול ישראל, בניסיון לעדכן ולהצעיר את השם המוכר והוותיק מאוד. המצעד עצמו שודר ברשת ב' שהייתה ידועה אז גם בתור הגל הקל): צ'ירפי צ'ירפי צ'יפ צ'יפ של הלהקה הסקוטית אמצע הדרך (שם שהפך לכותרת לז'אנר חדש בפופ המסחרי והקליט), עם הסולנית סאלי קאר. מקום ראשון בגל"צ, שני בשידורי ישראל. הלהיט הזה, שכתב לאלי סטוט ואף הקליט אותו, בהצלחה פחותה, מכר למעלה מ-10 מיליון עותקים בעולם. בנוסף היו ללהקה עוד שלושה להיטים שכל אחד מהם מכר למעלה ממיליון, שניים מהם עם שם לא פחות מטופש (טווידל די טווידל דם, סוליי סוליי), והשלישי נקרא על שם העיר סקרמנטו בקליפורניה. אגב, בספטמבר 1971 , הלהקה הופיעה בתל אביב, באיצטדיון בלומפילד, שהיום החלו בתהליך הארוך של שיפוצו והרחבתו.
מכאן, כבר לא היה שום דמיון בין השירים בשלישייה הראשונה בשני המצעדים. מאזיני גלי צה"ל דירגו במקום השני את הפתיחה לסימפוניה ה-40 של מוצרט, בעיבודו של המוזיקאי הארגנטיני וולדו דה לוס ריוס. גרסת הפופ למוצרט הגיעה למקום הראשון בהולנד והצליחה במדינות נוספות באירופה. במקום השלישי, הזמר הבריטי טוני כריסטי, גרסה פחות מצליחה של טום ג'ונס, בשיר שהגיע למקום השני בבריטניה, עשיתי מה שעשיתי למען מריה, סיפור בגוף ראשון של אסיר המצפה להוצאתו להורג לאחר שחיסל את רוצח אשתו, מריה.
בצד השני של הסקאלה העדיפו תוצרת מקומית, גם בצמרת המצעד הלועזי. במקום הראשון היה קולנוע במקום, שיר שהקליט אריאל זילבר בצרפת, ב-1971 , כאשר חי ועבד שם, עשרות שנים לפני שהפך לאדם דתי. כעבור שנתיים הוא חזר ארצה. במקום השלישי, בועז שרעבי, עם רינגולי, מתוך אלבום הבכורה שלו.