מעדן ויניל בשגרת חירום 04

נוב 03

(צילום: ויקיפדיה)

לפני 50 שנה, בסוף אוקטובר (בארצות הברית) ותחילת נובמבר (בבריטניה), יצא אלבום-הרוק השני של להקת המי, "קוודרופניה". אופרת הרוק הראשונה היא כידוע "טומי", שיצא על אלבום כפול ב-1969 . למעשה, קדמה לכך מיני-אופרה, כבר באלבום השני של הלהקה, שלוש שנים קודם לכן, בו הופיעה יצירה באורך כתשע דקות שנקראה בתרגום חופשי מאוד "חפוז אחד כשהוא איננו".

קוודרופניה שכתב פיט טאונסנד סיפרה על בחור בשם ג'ימי, המגדיר עצמו "מוד" (טרנד תרבותי-מוזיקלי-אופנתי פופולארי באמצע שנות ה-60 בבריטניה, שהתבטא בלבוש מוקפד, קטנועים כבחירה מועדפת של רכב צמוד, והערצה למוזיקה של להקת המי, בעיקר). ג'ימי, ממעמד הפועלים, צורך סמים, הולך מכות, ואוהב את החברה שלו, עד שהיא עוזבת אותו לטובת חברו הטוב. הוא מתעמת עם הוריו שרוצים לראות אותו מפרנס את עצמו ומפסיק עם השימוש בחומרים אסורים. החיים מתחילים להימאס עליו והוא שוקל התאבדות.

האלבום הכפול של המי זכה לביקורות חיוביות, נמכר היטב והגיע למקום השני במצעדי האלבומים בארצות הברית ובריטניה. הוא גם עובד לסרט קולנוע בכיכובם של פיל דניאלס כג'ימי וסטינג, כחברו אייס פייס, למיוזיקל, וגם ליצירה סימפונית בביצוע התזמורת הפילהרמונית המלכותית.

להאזנה:

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *