אריאל זילבר בן 80

ספט 22

גם כאשר הוא אומר דברים איומים ונוראים, מקוממים ומרגיזים, מעלה את חמתם של רבים (אבל גם מבטא את דעתם של אחרים), וגורם במו פיו לכך שקולגות כמו שלום חנוך ואביב גפן מודיעים על ביטול השתתפותם במופע המחווה ליום הולדתו ה-80 , בחודש הבא – אי אפשר לבטל את תרומתו הגדולה של אריאל זילבר למוזיקה הישראלית, כיוצר, כזמר סולן וחבר בלהקת תמוז. אסור לבטל.

זילבר חוגג היום, 22 בספטמבר, את יום הולדתו השמונים. מזלטוב, בריאות טובה ואריכות ימים.

להיטון ליווה אותו מתחילת הקריירה שלו. אלה כמה מהתחנות בדרך.

הכתבה הראשונה כנראה על זילבר פורסמה באפריל 1971 , תחת הכותרת "תנו צ'אנס לאריאל". האם יכתיב את מקצב הרוק (בארץ), שאלה כותרת המשנה. נראה שכן.

ביולי אותה שנה, "גיליון אישי" של זילבר. כל מה שרציתם לדעת עליו, בכל אופן כל מה שהוא רוצה שתדעו. מהי לדעתך התגלמות האושר, הוא נשאל, וענה "פעם חשבתי שאני יודע". השאלה הלפני-האחרונה היא, האם אתה מתעניין בפוליטיקה? "לא", הוא השיב חד-וחלק. כעבור 52 שנה, נראה שהוא כבר יותר מתעניין בזה.

בסוף יולי 1971 אריאל זילבר מקבל הוכחה לכך שהקהל אוהב אותו, גם כשהוא שר באנגלית: "קולנוע במקום" במקום הראשון במצעד הלועזי בקול ישראל – ונשאר בצמרת מספר שבועות – ובמקום החמישי בגלי צה"ל. "אם מישהו היה אומר לי לפני חצי שעה שאגיע פעם לראש המצעד – הייתי צוחק ממנו", אמר זילבר ללהיטון. "אבל המציאות היא לפעמים דמיונית מכל חלום".

בספטמבר 1971 , שבוע לפני יום הולדתו, עוד ראיון עם אריאל ולצידו פוסטר עמוד שחור לבן. זילבר חזר מאירופה, מאוכזב מהניסיון שכשל להשיק שם קריירה בינלאומית עם "קולנוע במקום", אבל לא מיואש. "למרות ההצלחה בארץ עדיין אינני מוכן לוותר על השוק העולמי", הצהיר. כעבור שבוע, בגיליון ה-24 בספטמבר, להיטון מפנק אותו בשער, מתנה ליום הולדתו, יומיים קודם.

את שנת 1972 פתח זילבר בראיון ללהיטון בו טען "ההצלחה שלי בארץ הפתיעה אותי". לרעה, הפתיעה העובדה ש"קולנוע במקום" לא דורג במצעדים השנתיים בקול ישראל וגלי צה"ל.

ארבע שנים אחרי, בנובמבר 1976 , חודשים מעטים לאחר שהתפרקה להקת תמוז בגלל ששלום חנוך (וכנראה גם שאר חברי הלהקה), לא אהבו את השירים החדשים שהביא, ביניהם "רוצי שמוליק", הכותרת בלהיטון מצהירה, אולי אפילו בהתרסה, "אריאל זילבר רוצה לעשות כסף מלהיטי הזהב שלו".

כעבור כשנה וחצי, בפברואר 1978 , הוא נשמע אפילו מיואש. "בישראל אי אפשר לעשות כסף ממוזיקה אמיתית".

בסוף השנה יוצא תקליטו השני של אריאל זילבר, עם להקת ברוש. בלהיטון נרשמה תגובה מאופקת. "אריאל אינו מצליח לחדש הרבה", נכתב בביקורת.

במרץ 1979 מתפרסם ראיון גדול עם זילבר, והכותרת דרמטית: "החלטתי להפסיק להופיע ולא אחזור לבמה לעולם", הצהיר. הוא חזר, כידוע, ועדיין מופיע, עם זקן וכיסוי ראש וציצית, ועם טקסטים של שירים ישנים ואהובים שעדכן ועידן שיתאימו לאורח חייו כאדם דתי.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *