גם רוג'ר ווטרס לא יצליח לקלקל

מרץ 27

אהרון מורג על המופע של להקת ECHOES במחווה לפינק פלויד: שילוב מנצח של מוזיקאים טובים, סולן שמרגיש נינוח על הבמה כמו בסלון ביתו, סאונד, תאורה, לייזרים ומולטימדיה משובחת. שווה בהחלט, ומומלץ.

(צילומים מאתר הלהקה הרשמי)

אז מה היה לנו אמש בהיכל התרבות בתל אביב המלא עד אפס מקום? להקה אחת, חמישה נגנים (אשר בן ישי ויוסי שטרית – גיטרות, שי זריהן – בס, הלל שיר – קלידים ותכנות, איתמר אבו חצירא – תופים), זמר סולן אחד עם גיטרה (קובי אליאס), שלוש זמרות רקע (אודליה רוז, אסנת שטרית, קארין כרמלי) ועוד נגן סקסופון (עודד בן יצחק) שמצטרף מדי פעם על הבמה. היה מופע של כשעתיים וחצי כולל שלושה הדרנים, מחווה של להקת ECHOES לפינק פלויד בכלל ולאלבום הצד האפל של הירח בפרט. זה מה שהיה, וזה היה טוב. טוב מאוד, אפילו. מאותן הופעות שמסתיימות כשאתה מותש, מרוקן מאנרגיה, אבל מרגיש נפלא, כמו אחרי מסאז' לנשמה, רפלקסולוגיה לנפש. אם עדיין לא ברור, מדובר באחת ההופעות המרשימות ביותר שתוכלו לראות בצד הזה של הים המפריד בינינו לבין אירופה, ומעבר.

יש לבאר שבע משהו עם השם "הדים". בשנות ה-70 זו הייתה להקת רוק מצוינת שהביאה לנו להיט נהדר (מקסמים), גם בקנה מידה בינלאומי. לפני 21 שנה הוקמה שם "הדים" אחרת, במטרה לשחזר במידת האפשר את הקסם של ההופעות החיות של להקת פינק פלויד. וזה מה שהם עושים מאז ועד היום, בארץ ובחוץ לארץ, וכאמור עושים זאת מצוין. להקה של קאוורים כמו שצריך להיות: לתת לקהל את מקסם התחושה ששומעים את המקור.

(צילום: דני סטנפילד)

שילוב מנצח של מוזיקאים טובים אחד אחד, סולן שמרגיש נינוח על הבמה כמו בסלון ביתו, סאונד, תאורה, לייזרים, סרטונים המלווים את המוזיקה, מולטימדיה משובחת. לא פחות חשוב, קהל של מעריצים שחלקם גדלו על השירים והאלבומים האלה שנוגנו מצד לצד ומרצועה ראשונה לאחרונה, בנפרד וביחד. הקהל שר, הקהל מוחא כפיים בטירוף, הקהל לפעמים מוחה דמעה. במיוחד בני החמישים-פלוס שהיו ילדים, או עדיין לא היו כשיצא "הצד האפל של הירח", שהוא הנושא של החלק השני של ההופעה ומשוחזר כולו, מההתחלה ועד הסוף.

אבל זה אחרי ההפסקה במופע הארוך. החלק הראשון הוא פינק פלויד בתפזורת, שירים מאלבומים שונים של הלהקה. מופע שנפתח עם shine on crazy diamond ומסתיים עם comfortably numb מתוך האלבום החומה כשגם wish you were here מבוצע תוך תפילה לשובם המהיר של החטופים והשבויים – הוא מתנה שתרצו להעניק לעצמכם ולא חשוב לכבוד מה. כי מגיע לכם לבלות שעתיים וחצי עם המוזיקה של פינק פלויד שאף רוג'ר ווטרס לא יצליח לקלקל אותה לכם, לנו.

זה היה אתמול, וזה יהיה גם מחר במרכז הקונגרסים בחיפה. תנסו להשיג כרטיסים. זה שווה. זה מומלץ.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *