יהלום של קומדיה

אפר 03

חיים נוי על "הקומדיה על שוד הבנק" בתיאטרון הקאמרי: הצגה מטורללת ומצחיקה מאוד לחובבי הומור אנגלי, חידודי לשון והברקות טקסט.

(צילום: שמחה ברבירו)

"הקומדיה על שוד הבנק" בתיאטרון הקאמרי היא הצגה מטורללת המשכיבה מצחוק את הצופים, בתנאי שהם אוהבים הומור אנגלי משובח, חידודי לשון והברקות טקסט. הבמאי אמיר י. וולף ולהקת השחקנים הנפלאה מגישים הצגה שהיא משב רוח עולץ, פסק זמן במצב הרוח הקודר בימים טעונים וקשים אלה.

ההצגה העולה לראשונה בארץ הוצגה בהצלחה רבה על במות לונדון וברחבי העולם. המחזה נכתב בידי הנרי לואיס, הנרי שילדס וג'ונתן סאייר מתיאטרון בלגן, מחזאים הידועים בסגנון הפרוע, המוכר מהלהיט הקודם שלהם "ההצגה חייבת להיגמר", שהוצג בעבר בבית ליסין.

העלילה עוסקת בחבורת שודדי בנק שלומיאלים המורכבת מאסירים ומסוהרים, מנהלים ובכירים, המתכננת שוד יהלום יקר השמור בבנק קטן. כל החבורה, מראשון המנהלים ועד אחרון הפקידים, היא חסרת עמוד שדרה, רופסת וחדלת אונים. הסצנות בנויות מאפיזודות מגוחכות ובלתי הגיוניות, הפרזות נוסח הסרטים המצוירים וחידודי לשון והברקות בימוי.

המתרגם דורי פרנס עשה עבודה למופת כאשר הצליח לתרגם ולשכתב את ההומור האנגלי לשפה קולחת ומצחיקה בעברית.

קומדיה מצריכה יכולות משחק ברמה גבוהה. השחקנים חייבים בהקפדה על קצב ומשחק קולח עם התאמות לכל מהלך ואפיזודה המתרחשת על הבמה, מעליה ומתחתיה. אין ספק שהלהקה המוכשרת עמדה בכך בהצלחה.

ערן מור הנפלא מגלם את הכייס שמתחזה לרב, עורך דין ומי שמנסה על הדרך לשדוד בנק וגם לכבוש את ליבה של בת המנהל, קפריז. מור הוא שחקן מעולה וגם זמר מוצלח והוא כובש את הבמה ביכולותיו.

יניב סוויסה המצוין, מהטובים בשחקני הבמה בארץ ובעל יכולות משחק קומיות רבות גוונים., מגלם את הסוהר הראשי ועוד מגוון תפקידים –  אחד מחבורת השודדים השלומיאלית, מנשה ראש כנופיית הסחטנים המחסל כל מי שנקרה על דרכו, או שזה בעצם מהצגה אחרת. אחת מהברקות הטקסט שהוא משמיע קשורה ל"הצגה מותו של סוכן שבה הוא גילם את תפקיד המות".

אוהד שחר מגלם נפלא את מנהל הבנק המושחת והוא מצטיין במשחק משובח וקולח. נעמה שטרית הנהדרת היא קפריז, בתו. אגב, היא גם שיחקה בעבר, עם יניב סוויסה, ב"הצגה חייבת להיגמר".

אלון סנדלר רב הגוונים מוכיח כי יש לו יכולות משחק מעולים, גמישות רבה ותנועה. נדב אסולין מגלם באורח מצוין את נציג ה-FBI   ומשחקו הפרוע והמענג מהווה גולת כותרת ביכולת מגוונת וקשה לביצוע של מימיקה ומשחק קומי.

כינרת לימוני נפלאה בתפקיד עובדת הבנק ומוכיחה את עצמה כשחקנית מצוינת וזמרת בעלת קול חם ונעים. נדב עדר מפליא לשחק כעוזר מנהל  הבנק והוא שותף לכמה סצנות מצחיקות ומהנות מאוד. גם גלעד מרחבי מצוין במגוון תפקידים.

עוז מורג עיצב את התנועה המעולה. בכלל, כל ההצגה בנויה על מימיקה, קצב וריקוד אחד ארוך ולעתים גם פרוע. נטע הקר עחצבה תפאורה נהדרת ופרקטית. שירה וייז עיצבה תלבושות יפות. קרן גרנק עיצבה תאורה משובחת וחלקה אפילו מדהימה.  יצחקי פרנקו אחראי למוזיקה המוצלחת. כל ההצגה גם שזורה בשירים תקופתיים של שנות השלושים וגם מודרניים.

מה קרה ליהלום ומה אירע לשודדים? זה לא חשוב ולא ברור ולמי אכפת, ובכלל כל ההצגה היא ללא מוסר השכל או תובנות. זו הצגה שנועדה לבדר ואת זה היא עושה נפלא.

תקציר

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *