כותרות האתמול: 1 בפברואר, 1984

פבר 01

לפני 40 שנה ג'ק ברוס הופיע בישראל, ימים אחדים לפני שהגיע לכאן אריק קלפטון, שותפו ללהקת "קצפת" המופלאה. איזה איחוד-מחודש (חלקי, בלי המתופף ג'ינג'ר בייקר, שגם הוא הופיע כאן  בהמשך), יכול היה להתרחש כאן. או לא.

ג'ק ברוס היה הבסיסט וזמר (לצד קלפטון) ב"קצפת", הסופר-גרופ המקורית והמצליחה שהקליטה והופיעה במחצית השנייה של שנות ה-60 והותירה אחריה שירים נפלאים כמו "זוהר אהבתך", "חדר לבן", "משקה מוזר", ועוד.

ברוס הופיע בישראל פעמיים, למיטב זכרוני, ב-1984 וכשנתיים לאחר מכן. פעמיים היה לי הכבוד לראיין אותו, פנים אל פנים וגם בטלפון. ב-1984 הוא הופיע במועדון ליקוויד בתל אביב, ביוזמתו של חבר טוב שלו, יגאל מאירוב, ישראלי שהיה יהלומן בינלאומי וגם גיטריסט חובב, שאף הצטרף להדרן של ברוס בשני שירים של להקת קצפת.

"התגובות של הקהל היו טובות מאוד", אמר ברוס. "נהנינו מאוד, במיוחד מההופעה הראשונה בתל אביב. הם אהבו את שירי 'קצפת', כמובן, והגיבו מיד כששמעו את הצלילים הראשונים. אבל גם שירים מוכרים פחות התקבלו יפה. אישית, אני חושב שדווקא השירים החדשים שלי מעניינים יותר. גם מבחינת הקהל, לדעתי, נחמד יותר להאזין ולהתרשם מחומר חדש. אבל במבט מהבמה נראה לי שהם אהבו את השירים באותה מידה".

ברוס סיכם: "השנה האחרונה הייתה טובה מאוד. שלושה סיבובי הופעות, ולא מזמן הוצאתי תקליט חדש שלא הודפס אצלכם, כמו רוב האלבומים שלי. אני מקווה שההופעות יעזרו להוציא את התקליטים שלי בישראל".

ג'ק ברוס הלך לעולמו באוקטובר 2014 בגיל 71 . מעט מאלבומיו יצאו בישראל, ביניהם אלבום הבכורה שלו מ-1969 , "שירים לחייט", מתוכו שר ברוס בארץ את השיר הזה, "נעימת נושא למערבון דמיוני", כשהוא מנגן דווקא בפסנתר חשמלי ולא בבס שהפך אותו לאחד המוזיקאים הגדולים ברוק הבריטי.

אלבום נוסף שיצא בארץ עשרים שנים לאחר תקליטו הראשון הוא "שאלה של זמן". להאזנה:

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *