כותרות האתמול: 11 בינואר, 1974

ינו 11

השבוע לפני 50 שנה להיטון פרסם ידיעה על פרידת הזוג המפורסם ביותר במוזיקה הפופולארית: ג'ון לנון ויוקו אונו. "החלטנו לקחת חופשה זה מזו ואין לי מושג מתי ג'ון יחזור אליי, אם בכלל", צוטטה יוקו.

על הסיבות לפרידתם אמרה אונו שאולי "אהבנו יותר מדי", ואולי היו צמודים מדי, כל הזמן ביחד, וזה הביא לחיכוכים ביניהם. בניסיון לשמור על הזוגיות שלהם ג'ון ויוקו רכשו דירה חדשה בניו יורק, מרווחת יותר, "כדי שלכל אחד תהיה פינה משלו", לדבריה. גם זה לא מנע את הקרע ביניהם. אונו לא הזכירה דבר נוסף שעשתה בניסיון לשמור על נישואיהם: היא הרשתה ללנון, אולי אף עודדה, לנהל רומן עם המזכירה שלי, מאי פאנג.

אז החל מה שלנון כינה בהמשך "סוף השבוע האבוד" (בעקבות סרט בשם זה של הבמאי בילי וויילדר משנות ה-40 על סופר אלכוהוליסט), עם פאנג. סוף שבוע שנמשך כשנה וחצי של שכרות, מסיבות, התנהגות ביזארית לעתים ותקליטים שלא עשו כבוד למורשת המוזיקלית והתרבותית שלו.

כידוע, ג'ון ויוקו חזרו להיות זוג, לאחר פגישה, מקרית או לא, מאחורי הקלעים של הופעתו של אלטון ג'ון במדיסון סקוור גארדן בניו יורק. אונו הצליחה להיכנס להיריון לאחר שקודם עברה שתי הפלות מלאכתויות, והולדת הבן שון (בנו השני, אחיו של ג'וליאן שנולד מאשתו הראשונה סינתיה), הפכה את לנון לעקר-בית ואבא במשרה מלאה, עד שהחליט לחזור לעשייה מוזיקלית והקליט עם יוקו את האלבום "פנטזיה כפולה" שיצא בנובמבר 1980 . כעבור כשלושה שבועות הוא נרצח מול ביתם.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *