כותרות האתמול: 14 בספטמבר, 1973

ספט 15

אריק איינשטיין כדרר על מגרש הכדורסל, אורי זוהר קיבל עצות משמואל מחרובסקי, מנהל מכבי תל אביב, והמאמן יהושע רוזין. להיטון דיווח ממגרש בית"ר תל אביב, שם צולמו סצנות לסרט "עיניים גדולות".

החודש לפני 50 שנה החלו צילומי הסרט החדש של אורי זוהר, "עיניים גדולות", בו הוא מככב לצד אריק איינשטיין, אליה זוהר (אשתו של אורי), סימה אליהו, דורי בן זאב ואביו מרדכי, צבי שיסל, ואחרים. להיטון דיווח ישירות מהסט, במגרש קבוצת הכדורסל בית"ר תל אביב, בצפון העיר. "צירו של הסרט שתסריטו נכתב על ידי אורי זוהר והמשורר יעקב שבתאי, הוא סיפורם של שחקני כדורסל ישראלים, יחסיהם בינם לבין עצמם, בינם לבין נערותיהם ו/או נשותיהם, מעריציהם ושאר חובבי הכדורסל. במרכז הסיפור שתי דמויות: מאמן הקבוצה (אורי זוהר) וכוכבה (אריק איינשטיין). לדברי המפיק, יצחק קול, "זו תהיה טרגיקומדיה על חיי האהבה של הגבר הישראלי המצוי בגיל 35-40 ". במהלך הצילומים קיבל זוהר עצות מכדורסלני עבר ומשמוליק מחרובסקי, המנהל של מכבי תל אביב, שציטט גם את מהמאמן הוותיק יהושע רוזין שלדבריו, זוהר צריך לצעוק יותר על השחקנים במגרש, בנוסח "מה אתה עושה לי?!".

זוהר סיכם: "הדמויות בסרט אינן מתבססות על טיפוסים מוכרים ומוגדרים. זה סתם סיפור מן החיים. בלי אילתורים. יש תסריט – ואנו עובדים על פיו והכל מתנהל עתה בסדר גמור". כעבור פחות מחודש מפרסום הכתבה בלהיטון, פרצה מלחמת יום הכיפורים. צילומי הסרט נפסקו וחודשו רק כעבור מספר חודשים. "עיניים גדולות", עם שיר הנושא ששר אריק, עלה על מסכי הקולנוע בקיץ 1974 כאשר התקיימו דיוני ועדת אגרנט לבדיקת המחדל שבגללו נתפסה ישראל לא מוכנה לפרוץ המלחמה.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *