כותרות האתמול: 2 באוגוסט, 1979

פבר 10

זה לקח שנה וחודשיים עד לפרסום הביקורת המפרגנת לאלבום הבכורה של להקת דייר סטרייטס. האלבום, שנקרא כשם הלהקה, יצא בבריטניה ביוני 1978 . כעבור כשמונה חודשים, ב-10 בפברואר   יצא סוף סוף בארצות הברית תחת השם sultans of swing כדי לנצל את הצלחת שיר הנושא שהיה הסינגל הראשון והמצליח של הלהקה. רק כעבור כחצי שנה יצא האלבום בישראל, ונקרא "המושלים בסווינג", כפי שתורגם כאן, לצד הגרסה ה(עוד יותר) מוקפדת, המושלים בקצב.

"אין ספק שזה אלבום החודש", נכתב בלהיטון. "תשעה שירים שכמעט כולם מחזיקים בתוכם איכות מהפנטת. להקה בעלת סגנון ייחודי ויחד עם זאת מגוון. בולטת במיוחד נגינת הגיטרה בידיו של מארק (ק)נופלר, שהוא גם הזמר הסולן של הלהקה וחיבר את להיטיה. הגיטרה שלו משנה צורה וסגנון. גם התמלילים של מארק מחזיקים איכות בעלת משקל ולפעמים מזכירים את התמלילים המבריקים של החיפושיות.

"אלבום מומלץ לכל מי שמעוניין לעבור חוויה מוזיקלית אמיתית", סיכם המבקר.

האלבום הגיע למקום השני בארצות הברית ונמכר שם ביותר מ-2 מיליון עותקים. בבריטניה, הסתפק במקום החמישי, ומכר למעלה מ-600 אלף עותקים. ללא ספק, תקליט בכורה מצליח והתחלה מוצלחת לקריירה משגשגת, אלבומים רבי-מכר, כמו "אחים לנשק" שמכר למעלה מ-30 מיליון עותקים בעולם מאז יצא ב-1985 וסיבובי הופעות, אחד מהם, באותה שנה, החל בפארק הירקון בתל אביב.  

להאזנה בספוטיפיי

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *