כותרות האתמול: 22 בפברואר, 1979

פבר 22

השבוע לפני 45 שנה כתבה קצרה בלהיטון על שוש עטרי וטוני פיין שמככבים ברשת גימל בתוכנית "דיסקו".

טוני פיין עלה ארצה מבריטניה שם היה "שדרן פזמונים" (כלומר: די.ג'יי) ובעל דיסקוטק נייד. הוא סיפר ללהיטון שחיפש אתגר חדש. "מה הקונץ לעבוד ברדיו באנגליה, שם הרמה מקצועית וגבוהה. רציתי לבוא לארץ, לתרום את הידע שלי לרדיו כאן", אמר. הוא הביא את הקונספט של "דיסקו", ואומר על התוכנית: "זה הברומטר של המצעדים בחוץ לארץ. פה יכולים כולם לשמוע את המילה האחרונה בעולם הפופ, כל מה שיש לו סיכויים להיות להיט גדול. אין בארץ עוד תחנת רדיו שיכולה להתחרות בנו".

התוכנית עלתה לאוויר באוקטובר 1976 , בתחילה שלוש פעמים בשבוע ולאחר מכן, חמש פעמים. בכל פעם עם מגיש אחר. "זו הייתה בעיה, כי בכל פעם הייתי צריך לעדכן קריין אחר בחומר", סיפר פיין. "בסוף ביקשתי שייתנו לי מגיש קבוע וקיבלתי את שוש עטרי".

עטרי סיפרה שהיא אינה מכינה מראש את הטקסט שלה. לדבריה, "כשאני קוראת מן הכתב זה יוצא 'מת' לגמרי. רק כשאני מאלתרת אני מרגישה את הקצב". טוני לידה, והוא מסביר לה בקצרה את רקע השיר, ואז היא פותחת מיקרופון. "אין לי מושג מה אני הולכת לומר כשהמיקרופון ייפתח, אבל ברגע שהוא נפתח, הדברים זורמים. מה לעשות, אני חולת מיקרופון".

על פיין היא אומרת: "הוא מטורף על פופ. אם אוליביה ניוטון-ג'ון עולה מהמקום השני למקום הראשון זה בשבילו החדשה הכי מסעירה של השבוע. הוא עוקב אחרי המצעדים בעולם כמו שמשקיע מקצועי בבורסה עוקב אחר שערי המניות".

שוש עטרי עליה השלום נולדה במשפחה בת חמש אחיות ושני אחים. היא הייתה האחות הקטנה של יונה עטרי, זמרת ושחקנית (ושלמה המלך ושלמי הסנדלר), אחות גדולה לגלי עטרי. שוש שירתה כשדרנית בגלי צה"ל ולאחר מכן בקול ישראל. כאשר הוקמה רשת ג' מצאה את שם את מקומה הטבעי שהתאים לתשוקתה למוזיקה, לספונטניות ולשמחת חיים. יחד עם טוני פיין הגישה את "דיסקו" כאמור ואת "חדש, חדיש ומחודש". במקביל לרדיו היא זכורה גם כמנחה המיתולוגית של השעשועון "פיצוחים" בטלוויזיה החינוכית. עטרי התנסתה גם במשחק, בתיאטרון ובטלוויזיה (הכל דבש, לצד ישראל פולי פוליאקוב).

ב-1 באפריל 2008 שוש עטרי מתה מהתקף לב. בת 58 במותה. נזכור אותה בגעגועים ואהבה.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *