כותרות האתמול: 26 באוקטובר, 1978

אוק 30

החודש לפני 45 שנה שלומית אהרון התחשמלה מאחורי הקלעים באולם שביט בחיפה, שם הופיעה "הכל עובר חביבי". הדבר קרה כאשר נשענה על עמוד תאורה כשהיא מחזיקה בידה את המיקרופון. מכת החשמל הפילה אותה לרצפה. יובל דור, חבר הלהקה ובעלה של שלומית, הבחין בנעשה ומיהר אליה, להנשים אותה. תוך כדי כך התחשמל גם הוא, אולם למזלם באותו רגע ניתק טכנאי המופע את זרם החשמל.

שלומית שבה להכרתה ורופא שהיה באולם בדק אותה. למרות שרצתה לחזור לחלק השני של המופע, הוא אסר זאת עליה.

כתבת להיטון, נעמי רון, שוחחה עם יובל ושלומית בבית הוריה של הזמרת, שם נחה והתאוששה. לדברי שלומית, "זה כמו למות ולחזור לתחיה". דור סיפר שהוא עצמו ספג מכת חשמל בהופעת הלהקה, כחצי שנה קודם לכן. "המקרה הזה (בחיפה) צריך לשמש התראה", אמר. "יש נתיכי ביטחון לחשמל המפסיקים את הזרם מיידית במקרה של קצר או התחשמלות, וצריך לחייב בעלי אולמות להתקין אותם".

כעבור שלושה ימים הלהקה חזרה להופיע. אהרון ודור בדקו היטב את עמודי המיקרופונים והתאורה. "ליתר ביטחון שמתי כמה שיני שום בכיסים, נגד עין הרע", התבדחה.

למרות שנראה כאילו הטראומה מאחוריה, נטען שהחוויה הקשה גרמה לאהרון לסרב להצעה להופיע על הבמה המכובדת של הקדם-אירוויזיון ולשיר "הללויה" עם הכל עובר חביבי. השיר עבר כידוע לגלי עטרי וחלב ודבש, הרכב שהוקם לצורך התחרות. אהרון עצמה הכחישה, ולדבריה חברי הלהקה לא היו תמימי דעים לגבי השיר ולכן החליטו לוותר עליו.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *