כותרות האתמול: 4 בינואר, 1969

ינו 30

החודש לפני 50 שנה עוזי פוקס סיפר ללהיטון מה חושבים החיילים על השיר "אין לך מה לדאוג", מדוע השתנה הטקסט המקורי וגם על הסיפוק האישי בכך שסוף סוף יש לו להיט גדול משלו.

"אין לך מה לדאוג" של עוזי פוקס היה אחד הלהיטים הגדולים בסוף 1973 ותחילת 1974 . החודש לפני 50 שנה, באותו שבוע, עמד במקום הראשון במצעדים העבריים בגלי צה"ל וקול ישראל. השיר הזה, לצד "לו יהי" הכל-כך שונה ממנו, הממלכתי והרציני, הם המזוהים ביותר עם מלחמת יום כיפור. כל אחד בדרכו.

"מעולם לא שמענו שיר כה אמיתי, כה כנה, המשקף בצורה כה נאמנה את המציאות: אין לכם מה לדאוג, הכל בסדר", נכתב בלהיטון על הלהיט שכתבו תלמה אליגון וקובי אשרת (שסיפר כי המנגינה באה לו תוך כדי שרכב על הקטנוע בדרכו הביתה, וברגע שהגיע מיהר להקליט את הלחן). אליגון כתבה את המילים בעקבות מכתב שהגיע מאחיה, בחזית. "יצא לנו שיר עליז, חסר יומרות, שהשיג את מטרתו – חיוך על פני החיילים", אמר אשרת.

השיר הוקלט פעמיים. בטקסט הראשון לא הייתה עוגה (מותק, לא לשלוח), אלא נייר טואלט. "אניני הנפש בקול ישראל הזדעזעו והם פשוט לא הסכימו לשדר את השיר עם המילים ה'זוועתיות' האלה", סיפר פוקס.

"החיילים אוהבים מאוד את השיר. אני מרגיש שהם מחכים לו, וכשאני שר אותו הם מצטרפים בשירה. לדעתי, כשיר תקופתי הוא האמיתי ביותר מבין אלה המושמעים כיום. זו הפעם הראשונה שיש לי שלאגר (להיט) גדול ורק עכשיו אני מבין מה זה להיות אחראי לשלאגר (אם כי היו לו להיטים באנגלית עם להקת עוזי והסגנונות ובעברית, עם צוות המחזמר אל תקרא לי שחור, אבל זו הפעם הראשונה שהיה לו להיט משלו, כסולן). סוף סוף הגעתי למה ששאפתי לאחר השנים הרבות שניסיתי את מזלי".

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *