מעדן ויניל בשגרת חירום 02

אוק 26

(צילום: ויקיפדיה)

אלטון ג'ון – goodbye yellow brick road

בתחילת אוקטובר 1973 הוציא אלטון ג'ון את אלבום האולפן השביעי שלו, אחד המצליחים בקריירה, למעלה מ-20 מיליון עותקים בעולם. האלבום הכפול הכיל כמה מלהיטיו הגדולים ומהשירים הטובים והאהובים ביותר שכתב עם שותפו הקבוע, ברני טאופין, ביניהם "נר ברוח", "מוצאי שבת מתאים לקרב", וכמובן שיר הנושא, בהשראת חייה ומותה של מרילין מונרו, וכעבור שנים, לאחר מותה הטראגי של הנסיכה דיאנה, הוקלט שוב עם טקסט חדש.

להאזנה:

לו ריד – BERLIN

"ברלין" של לו ריד הוא אלבום-קונספט המספר סיפור טראגי על ג'ים וקרוליין, זוג מכור לסמים שמנסה לשרוד בכל דרך, כולל זנות, עד הסוף הצפוי. אלבום הסולו השלישי של לו ריד שיצא באוקטובר 1973 לא זכה לביקורות טובות במיוחד, אבל במשך השנים שחלפו מאז נחשב לחלק חשוב ומשמעותי ביצירה המוזיקלית של ריד. להאזנה:

בריאן פרי – these foolish things

תקליטו הראשון של בריאן פרי, אז סולן להקת רוקסי מיוזיק, יצא החודש לפני 50 שנה, וכמו "פינאפס" של דייויד בואי היא אלבום קאוורים לשירים שאהב. ביניהם "סימפתיה לשטן" (הרולינג סטונס), "זו המסיבה שלי" (לסלי גור) ו"גשם כבד עומד ליפול" (בוב דילן) שהוציא כסינגל.

בוב מארלי והמקוננים – burnin

האלבום השישי של בוב מארלי והוויילרס (המקוננים), יצא כאמור באוקטובר 1973 והיה האחרון של ההרכב הקלאסי: בוב מארלי, פיטר טוש ובאני וויילר, לפני שיצאו לדרך עצמאית. הוא גם האלבום שחשף את מארלי וטוש לקהל גדול, מעבר לאוהבי הרגאי, בזכות שני להיטים – "אני יריתי בשריף" שכתב מארלי (וזכה להצלחה גדולה בביצועו של אריק קלפטון), ו-get up stand up שכתבו השניים וטוש הקליט. וויילר (שמו האמיתי נוויל ליוינגסטון), טוש ומארלי, כולם כבר הלכו לעולמם. נשאר האלבום. להאזנה:

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *