מעדן ויניל בשגרת חירום 07

נוב 28

(צילום: אוסף פרטי)

YES – 90125

אפשר לומר שתקליט האולפן ה-11 והמצליח ביותר של להקת YES נולד באופן מקרי. למעשה הלהקה התפרקה כשנתיים קודם לכן. שניים מהחברים, כריס סקוויר הבסיסט ואלן ווייט המתופף הקימו הרכב חדש תחת השם סינמה וצירפו אליהם את הקלידן טוני קיי שהיה חבר בהרכב המקורי של יס בסוף שנות ה-60 וניגן בשלושת תקליטיה הראשונים. צורף לסינמה גם הגיטריסט והזמר טרבור רבין. ההרכב החל לעבוד על אלבום ראשון עם מוזיקה שהביא בעיקר רבין והלכה לכיוון הפופ ופחות רוק מתקדם כבעבר.

אבל אז הסכים הזמר המקורי של יס, ג'ון אנדרסון, להצעה להצטרף אליהם. כך, כשלוש שנים לאחר שעזב את הלהקה, סינמה הפכה להיות יס החדשה, על בסיס המוזיקה של רבין. סינמה נותר באלבום כשם של קטע אינסטרומנטלי שאף זכה בגראמי (היחיד של הלהקה אי פעם), כביצוע הרוק האינסטרומנטלי הטוב ביותר.

הפיק את האלבום טרבור הורן המפורסם שעבורו זו הייתה סגירת מעגל: כשאנדרסון עזב את הלהקה יחד עם הקלידן ריק ווייקמן, החליפו אותם בצעד שנראה כחילול הקודש למעריצי יס הוותיקים, הצמד באגלס (וידיאו הרג את כוכב הרדיו), טרבור הורן וג'ף דאונס, והרכב זה הוציא את האלבום "דרמה". כעבור זמן קצר החליט הורן שמתאים לו יותר להפיק, ועזב את המיקרופון לטובת אולפן ההקלטות.

ההישג הגדול של ההרכב המתחדש הוא הלהיט owner of a heart שהגיע למקום הראשון במצעד האמריקאי. בבריטניה, שם התקשו לקבל את מה שנראה כהתמסחרות של להקת הפרוג-רוק האהובה, הצליח פחות. כך גם האלבום (ששמו הוא למעשה המספר הקטלוגי שלו בחברת התקליטים בארצות הברית): בארה"ב דורג במקום החמישי ומכר למעלה מ-3 מיליון עותקים. בבריטניה, כמאה אלף עותקים. גם בגרמניה אהבו, ושם נמכרו כחצי מיליון עותקים.

להאזנה לאלבום ביוטיוב

https://www.youtube.com/watch?v=lKZfRNpjoEc

להאזנה בספוטיפיי

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *