מעדן ויניל היום ברדיו קסם, 106 FM

אפר 21

(צילום: רובי רבינוביץ)

שעה ראשונה

שעה שנייה

(צילומים: אמירה מורג)

בתוכנית חגיגית לקראת פסח, קובי אשרת התארח לשלוש שעות עם שיריו, הלהיטים, המוכרים, והפחות מוכרים. יוני בגן הביא את רוב האלבומים ותקליטי-השדרים הנדירים.

להקת פיקוד דיזנגוף פתחה בשני שירים שהלחין אשרת, "העולם כולו נגדנו" שקיבל משמעות אקטואלית בחודשים האחרונים, ו"שיר על הלא יפים" עם הסולנים ששי קשת וצילה דגן. קשת יחזור בשעה הראשונה (בוטיק השקרים), והשנייה (הסופה מגולן). צילה דגן עליה השלום שרה לקראת סוף השעה השלישית את "ערי נעוריי", מערב שירי המשוררים השני של גלי צה"ל. עוד בשעה הראשונה: אילנה רובינא, חלב ודבש עם לאה לופטין בשיר האחרון שהקליט ההרכב (חלומות שבורים), ועם גלי עטרי, בגרסה האנגלית ל"הללויה", תקליטון שהגיע למקום החמישי במצעד הבריטי לפני ארבעים וחמש שנה. עוד בשעה הראשונה, אברהם מור המנוח וחוה אלברשטיין שיר מתוכנית הטלוויזיה "קרוסלה" ומתוך המחזה "מה קרה בארץ מי", שניהם נכתבו על ידי לאה נאור. וגם, קובי (אשרת) וקובי (רכט) עם "למה עכשיו". השותפות ביניהם החלה במחזמר "קרחת" (מחזה שיר, הוגדר על ידי יוצרו יהונתן גפן), בו השתתפו שניהם, ומתוכו הושמע "תנו לנו לצאת", סולו של אשרת.

רכט ואשרת חזרו בשעה השנייה. באנגלית, עם hey down below ובשיר עברי שלא שומעים (עפיפונים), על תקליט שדרים נדיר. יגאל בשן בפסטיבל נואבה ובשיר נוסף שהוקדש לנעמי שמר. חלב ודבש עם לופטין מתקליט שכולו שירים שחלב ודבש שרה בתוכניות "זהו זה", ועם גלי עטרי ב"ציינטאון" מתוך האלבום הבינלאומי של חלב ודבש. מכאן לשירים שנכתבו והוקלטו מיד לאחר מלחמת יום כיפור, שניים מהם של תלמה אליגון, שותפה ותיקה של אשרת, "אין לך מה לדאוג" (עוזי פוקס) ו"גשם בעתו" (רותי נבון).

קובי אשרת הזמר פתח את השעה השלישית עם "השיר הבא", ואחריו שלושה שירים מתוך תוכנית הטלוויזיה (המיתולוגית) לנוער "ראש כרוב". בהמשך, הוקדשה השעה לשירים פחות מוכרים שהלחין אשרת, ביניהם "רוקנרול עלה לארץ" (שוב חלב ודבש), "מתחת למיטה" (יוני נמרי), ואפילו "שיר התנועה" ששר דורון מזר בליווי תזמורת המשטרה בניצוח מנשה לב רן. שיר שאפילו אשרת לא זכר שהלחין, והופתע להאזין.

תודה גדולה לקובי אשרת ויוני בגן. חג שמח ובשורות טובות.

להאזנה לשעה השלישית

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *