נשבע, לכאן יותר לא בא

אפר 26

יאיר קלינגר זכה למופע מחווה מכובד ואף מרגש לקראת יום הולדתו ה-80 . רק חבל שהדרך לתיאטרון חולון כה חשוכה ומסוכנת בגלל העבודות על הרכבת הקלה.

(צילומים: אמירה מורג)

יאיר קלינגר יציין את יום הולדתו ה-80 בעוד כשלושה חודשים, אבל החגיגות כבר החלו, עם ערב מחווה בתיאטרון חולון במסגרת פסטיבל ימי זמר, לכבוד המלחין, התמלילן, המעבד, מנצח המקהלות והזמר שהגיל כמעט ולא ניכר בקולו.

מקהלת הרעננים, מרעננה כמובן, שקלינגר הוא המנהל המוזיקלי שלה, פתחה עם השיר הראשון שלו שהתפרסם, "בואי ילדה" ששרה שלישיית גשר הירקון בפסטיבל הזמר והפזמון תשכ"ו. ירדנה ארזי שרה "עגילי דמאר" שקלינגר הלחין (דודו ברק כתב) לכבוד שושנה דמארי. זה לא היה ביצוע מרשים במיוחד, אבל ירדנה חזרה בהמשך, לשיאו של המופע, ביצוע מרגש וצובט בלב ל"הביתה", יחד עם הרעננים. שיר (כתב אהוד מנור) שהחודשים האחרונים שוב הפכו אותו לאקטואלי, לזעקה של ישראל כולה להחזרת כל החטופים והשבויים, ארצה, הביתה.

גם "הוא יבוא" שקלינגר כתב, מילים ולחן, והפך מלהיט-פופ לשיר אקטואלי שמבטא רגש לאומי, זכה לביצוע ראוי של להקת סקסטה. ארבע הנשים הוסיפו ושרו עוד שניים של קלינגר, "אני עושה לי מנגינות" ו"ימים טובים".

גלית גיאת הנחתה בחן רב את הערב וגם שרה ("כל נדריי", ועוד). ורד פיקר הייתה המנהלת המוזיקלית של המופע, וגם שרה. טל סונדק, שכמו ירדנה התחיל לאט, תפס תאוצה בהמשך, ושר מצוין עם קלינגר "אצלך כמו תמיד", כשהוא על תקן סילבן מרגי מהביצוע המקורי, וגם "נשבע" שכתב שמוליק קלוסקי (אף הוא השתתף כחלק מהרעננים), ושר במקור חיים משה. . יהודה אליאס הרשים בביצוע ל"עפרה" ונשמע כה דומה למוטי פליישר ששר במקור. אליאס חזר בהמשך ואמר תודה לקלינגר על השיר שבעצם פתח בפניו קריירה, "קום והתהלך בארץ", כסולן להקת פיקוד הצפון. גם רוחמה רז אמרה תודה על "חלומות" ושרה את השיר (מילים רחל שפירא) שכבר שנים רבות הוא נדבך חשוב בקריירה שלה.

זה היה מופע מכובד, אפילו מרגש לעתים. אבל – ואני חוזר למה שכתבתי אתמול על מופע המחווה לששי קשת באותו אולם – המרחק מהחניון לאולם הוא מעבר מכשולים בתנאי שטח קשים, ללא תאורה מספיקה, או בכלל. אנשים מבוגרים, קשישים, שעושים את הדרך מהחניון, וחוצים כיכר שהיא אחת המסוכנות בגוש דן, מסכנים את נפשם. אני, בכל אופן, לא אחזור לתיאטרון חולון, למרות העבודה הטובה שעושים בהפקת ימי זמר. הבטיחות קודמת למוזיקה. לידיעתו וטיפולו של ראש העיר הנכנס.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *