פינת הקומוניקט

פבר 20

להקת איפה הילד בסינגל חדש, "שלום עם עצמי", שכתבו חמי רודנר ואסף שריג, שלראשונה גם חולק את הביצוע הווקאלי שווה בשווה עם רודנר. השיר שהפיק אייל אבן צור נכתב כבר לפני 23 שנה אך הוקלט בקיץ האחרון. ה-7 באוקטובר מעניק לטקסט משמעויות מצמררות. 

(צילום: אלדד רפאלי)

איפה הילד, מלהקות הרוק הוותיקות והמוערכות, הייתה אמורה לחתום את חגיגות  30 שנה לאלבום הבכורה שלה "זמן סוכר" בהופעה גדולה ומיוחדת. השבת השחורה ב 7.10, הכתה בנו, הפכה את עולמנו ושיבשה את כל המוכר והידוע. במקום הופעה חגיגית מצאו עצמם חברי הלהקה מופיעים בפני חיילים, פצועים, מפונים ועוד. כעת היא מוציאה סינגל חדש, "שלום עם עצמי", קינה שיש בה גם תקווה. בפעם הראשונה בתולדות הלהקה, כותבי השיר, אסף שריג וחמי רודנר חולקים את הביצוע הווקאלי שווה בשווה.

לדברי חמי רודנר: "'שלום עם עצמי'  נכתב לפני כ-23 שנה לכבוד האיחוד הקומפקטי שעשינו ב-2001 .הקלטנו אותו ולא היינו שלמים עם התוצאה. בקיץ האחרון אסף שריג בא עם רעיון לעשות תיקון ולהקליט אותו כהלכה. לשם כך צירפנו את חברנו הוותיק , המוזיקאי והסאונדמן שלנו, אייל אבן צור, כמפיק מוזיקלי. התחלנו להקליט את השיר וההקלטות התנהלו בעצלתיים. ואז הגיע ה- 7.10 והמילים מפעם קיבלו פתאום משמעויות מצמררות מעבר לכל דמיון:

בחדשות קוראים שמות

אנחנו כמו פיונים עלובים שנופלים

וקולנו לא נשמע

זעקת פיות אילמים

זעקת האחוזים של הסטטיסטיקה

נתיני המלחמה״

"איפה הילד" היא מהלהקות הראשונות והבולטות שסימלו את שנות ה- 90, העשור שנחשב לתור הזהב של הרוקנ'רול, ומאז היא רק ממשיכה להמציא את עצמה מחדש כל פעם, ומשלבת את הלהיטים הנוסטלגיים עם מוזיקה חדשה וכריזמה בימתית שרק משתבחת עם השנים. 30 שנה של רוקנרול בעברית, עם אלבומים שהגיעו למעמדי זהב ופלטינה והנפיקו להיטים רבים, קיבעו את מעמדם כלהקה חשובה ומשפיעה שתופסת מקום של כבוד בפסקול הישראלי.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *