קיץ אחרון של תמימות

מרץ 21

חיים נוי על "בלוז לחופש הגדול" בתיאטרון בית ליסין: חוויה מוזיקלית, מחזמר תוסס ומרגש.

(צילומים: רדי רובינשטיין)

המחזמר "בלוז לחופש הגדול" בתיאטרון בית ליסין, הוא מופע תוסס ומרגש, חוויה מוזיקלית שזורה בשירים וריקודים והברקות בימוי, כוראוגרפיה מוצלחת ומשחק קולח. בלוז לחופש הגדול מביא את סיפורו של הדור הצעיר בתקופה ביטחונית קשה. המחזמר שביים בכישרון רב יותם קושניר מבוסס על סרט הפולחן באותו השם שהופק ב-1987 ובוים בידי רנן שור ודורון נשר. יוצריו, אורן יעקובי ועילי קושניר חתומים גם על "אפס ביחסי אנוש" ו"לעבור את הקיר" שאף הם הוצגו בבית ליסין.

העלילה עוסקת בחבורה של בוגרי תיכון בחופש הגדול שבין בחינות הבגרות לבין הגיוס לצה"ל, בתקופת מלחמת ההתשה בשנת 1970. הצעירים מתכוננים למסיבת הסיום של התיכון ומתמודדים עם עתידם: המלחמה, האהבה הראשונה, הנאמנות לחברים וכיצד מנציחים חבר קרוב שלא חזר מהצבא. הקיץ הגורלי הזה ישנה את חייהם לעד. קווי הסיפור והתקופה משליכים גם על תקופתנו אנו והדור הצעיר מתמודד עם אותם בעיות הרות גורל.

פרט מרגש הוא ההחלטה להנציח את זכרה של השחקנית הנודעת עדנה פלידל ז"ל ששיחקה בסרט בתפקיד המנהלת, ושמה הונצח במחזמר כמנהלת עדנה שאותה מגלמת חני נחמיאס ברגש ובכישרון מקצועי, ומוכיחה כי היא אחת מטובות בשחקני מחזות הזמר על הבמה הישראלית. היכולות הווקאליות שלה מרשימות והביצועים מרטיטים.

לצד חני נחמיאס מופיעה הלהקה הצעירה והמוכשרת המורכבת בכוכבי סדרות ובכוחות חדשים, בוגרי בתי ספר למשחק כניסן נתיב, בית צבי ויורם לוינשטיין. ראוי לציין כי חלק מהשחקנים משלבים יכולת נגינה על גיטרה, חצוצרה או סקסופון.

המספר הוא מרגו המנציח את האירועים שחווים הנערים במצלמת וידיאו ישנה , במסיבות ובבית הספר ובמפגשים בינם לבין עצמם. הם חווים את רגעי הגיוס ונפילת חברים קרובים , אהבות בוסר וקשרים חברתיים. דמות המספר המצלם את אשר אירע כבר הופיעה בעבר בסרטים ומחזות זמר ובין היתר רנט.

נועם קליינשטיין מגלמת את נעמי ומבליטה יכולת משחק וגם שירה ענוגה ונעימה מאוד. דור הררי כמוסי הוא שחקן נהדר המפגין יכולת משחק ושירה מוצלחים. טל גרושקה כמרגו הוא שחקן עם יכולות מצוינות וכובש את הבמה ביכולת תיאטרלית נעימה.  אבירם אביטן מגלם ביכולת תיאטרלית נהדרת את צוויליך, החלל הראשון מקרב חבורת התלמידים שסיימו את הלימודים וחלקם כבר מתגייסים. איתמר אלבז המצוין מגלם את ארלה. דור אלמקייס נהדר בתפקיד קובי ומוסיף מיכולותיו לחבורה המוכשרת. אלינור וייל כשושי מצוינת ובעלת כשרון ווקאלי ןמשחק משובחים. רדה קנטרוביץ נפלאה כחווה וקטעי השירה שלה הם מוצלחים ונעימים. שגיב לוי נעים מאוד ומגיש  משחק יפה.

יש לציין באופן מיוחד את היכולת הווקאלית הנהדרת של דורון אורון כחזן, ויכולת משחק טובה מאוד, בייחוד כסגן אלוף ארבל המנסה לאלץ את מוסי להיות בלהקה בבסיס שלו.

סתיו צוברי בולטת ביכולת שירה ותנועה ובסצנת המזכירה. גל דרורי מוצלחת בתפקיד אפיזודי. יש לציין את עמית מוריס המוצלח מאוד ואת חברי הלהקה הנפלאים עומרי פלד, רוני אקרמן, אופיר מרדכייב.

אמיר לקנר אחראי לניהול המוזיקלי והעיבודים המרשימים. תומר יפרח עיצב את התנועה הנפלאה. ריקי בוגוטין אחראית להדרכה הקולית. אדם קלר עיצב את תפאורת הענק הבנויה על חלל הבמה הגדולה. אורנה סמורגונסקי עיצבה תלבושות יפהפיות. ניראל שרון אחראי לעיצוב הקול הראוי. קרן גרנק עיצבה תאורה נהדרת שתורמת מאוד למופע וסצנת הנורות הצבעוניות היורדות ממרום היא מרשימה.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *