מטעמים לחובבי הז'אנר

פבר 28

(צילום: משה צ'יטיאת)

חיים נוי על המחזמר "מלצרית" בתיאטרון הקאמרי: מחזמר נוסח ברודוויי תוסס ומרגש, שזור הברקות בימוי, מבוצע בידי להקת שחקנים נהדרת.

המחזמר "מלצרית" בתיאטרון הקאמריהוא מטעמים לחובבי הז'אנר, תוסס ומרגש, שזור תפאורה נפלאה, תלבושות ראויות והברקות בימוי ומבוצע בידי להקה משובחת בהדרכתו של עידו רוזנברג, מטובי  הבמאים בישראל. השחקנים שהם גם זמרים ורקדנים, מציגים מחזמר נוסח ברודווי שכבש את הבמות מברודווי ועד לונדון והגיע גם ליפן והפיליפינים, ארגנטינה ופולין ועוד. המחזמר מאת ג'יסי נלסון מבוסס על הסרט של אדריאן שלי. את הפזמונים והלחנים חיברה שרה בארליס שגם שיחקה בחלק מההפקות את התפקיד הראשי.  למרבה הצער המחזמר סבל מהפסקות וביטולים בשל מגפת הקורונה שפגעה בצוותים, וגם בשל סגירת האולמות באותה תקופה.

העלילה עוסקת במסעדת קינוחי פאי אותם אופה ג'נה, שגם מתפקדת כמלצרית. ג'נה נשואה לארל האלים והשתיין ולמרבה הצער גם נכנסת להריון לא מתוכנן. ג'נה מתאהבת ברופא שלה שאשתו עובדת גם היא בבית החולים. מנהל המסעדה קאל רודה במלצריות ואולם הבעלים ג'ו מחבב את ג'נה ומציע לה להשתתף בתחרות הפאי המשובח כדי לזכות בפרס כספי. בסופו של דבר, ג'נה יולדת בת ומבהירה לבעלה שהיא מתגרשת ממנו. במקביל היא מנתקת את הקשר הרומנטי עם הרופא. ג'ו לקה במחלה קשה ומוריש את המסעדה לג'ינה שהפכה לאופת הפאי המפורסמת והמצליחה ביותר. ג'ינה משנה את שם המסעדה ל"לולו", על שם בתה.  

משי קלינשטיין מגלמת נפלא את ג'נה. היא מרגשת ומוצלחת ומצליחה לגרום לדמעות בקהל בשיר המרטיט  אודות חייה. טלי אורן בעלת קול אדירים מצוינת כמלצרית בקי שגם היא לא בוחלת ברומן צדדי עם מנהל המסעדה קאל,  אותו מגלם דויד בילנקה המשובח.

נוי הלפרין, בעלת הפוטנציאל האדיר, מצטיינת כדון המלצרית ומרשימה ביכולות המשחק, הריקוד והשירה המופלאים שלה. עופרי ביטרמן הנפלא מגלם באורח מעולה את הרופא ג'ים והוא מפגין משחק מוצלח, כרגיל אצל הכוכב שדרך עוד במחזמר צ'אפלין ובחבדניקים.

גלעד שמואלי מגלם את הבעל האלים ארל ומשחקו הנע בין הפגנת ברוטליות ועד לרוך מעושה, הוא כליל השלמות. רפאל עבאס מגלם את אוגי, המחזר של דון, ומשחקו הוא פנינה של ממש בביצוע המשחק והשירה.

אלי גורנשטיין המגלם את ג'ו עם קול בלתי נשכח וביצועים ווקאליים מדהימים, הוא בית ספר מהלך למשחק וכל רפליקה שלו היא מלאכת מחשבת.

יש לציין גם את הביצועים המשובחים של אורלי טבג'ה כאחות, ספיר ברייר, דן פרידמן, אוראל גלעד, גיא סטרובולסקי, יובל אבירם ולינוי כהן.

רועי כהן ניצח על התזמורת הנהדרת, גיא פרטי אחראי לניהול המוזיקלי הנהדר, שני טור עיצבה תפאורה מוצלחת ואורנה סמורגנסקי עיצבה את התלבושות היפות. עוז מורג עיצב כוראוגרפיה יפהפייה. דורי פרנס תרגם את המחזמר לעברית עכשוית וקולחת. קרן גרנק עיצבה תאורה ראויה שתרמה רבות למופע. שחר שמאי אחראי להדרכה הקולית וישי חממי עיצב את הסאונד המשובח.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *